Showing 1 - 10 of 4,988
Wirtschaftsverbände, unternehmernahe Stiftungen, Institute und Initiativen fordern mehr ökonomische Bildung an Schulen … Unterstützung vor allem bei CDU und FDP. In und mittels der ökonomischen Bildung befördert dieses Netzwerk die Interessen der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304651
In this paper we study three crucial questions of economic decision-making: a) How are the people motivated in the choice of profession (career) and schools? This is also a decision that deals with the criteria for building the human capital of various specialisations. b) Can enterprises rely on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322163
Während der mehrwöchigen Corona-bedingten Schulschließungen Anfang 2021 verbrachten die Schulkinder im Durchschnitt 4,3 Stunden pro Tag mit schulischen Tätigkeiten. Das zeigt eine Befragung von über 2 000 Eltern. Zwar ist das eine knappe Dreiviertelstunde mehr als während der ersten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012882681
Welche Reformen sollten im deutschen Schulsystem umgesetzt werden? In dieser und den kommenden drei Ausgaben des ifo Schnelldienstes berichtet die Artikelserie "Ökonomische Beiträge zur Schuldebatte" über die Befunde zahlreicher Forschungsarbeiten der Abteilung Humankapital und Strukturwandel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692332
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011696485
Liberalisierung kann erwartet werden, dass sich die Karriere - chancen allgemein als auch in der Bildung erhöhen. Die Frage ist, ob …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733287
[...]This paper analyzes the current state of the educationsystem in the United States. In the course of the paper, Iwill try to point out where controversy exists, particularlyin academic discussions.[...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870208
[...]The main conclusion from this review is that thewidely held belief that American schools have failed—thatthey are performing worse today than they have in the past,that a high school degree is no longer valuable, and thatadditional resources yield no benefits in the current system—is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870210
[...]The purpose of this paper is to answer threerelated questions. First, what general facts can we learn byexamining the traditional forms of school choice in theUnited States? In particular, we need to understand thegeneral relationship between school choice and five factors:(1) student...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870211
[...]This report and subsequent publications by Colemanand his associates ignited a heated and often acrimoniousdebate among social scientists concerning the relativeeducational performance of public and private schools.For example, Coleman, Kilgore, and Hoffer (1981) foundthat, in a population...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870213