Showing 1 - 10 of 23
Der vorliegende Forschungsbericht ist ein Grundstein für das junge Forschungsfeld "Führung im Kommunikationsmanagement". Im Mittelpunkt steht eine Zusammenfassung der ersten internationalen Studie zu dem Thema mit über 4.000 Befragten aus 23 Ländern. Dabei geht es insbesondere um den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304518
Der vorliegende Forschungsbericht liefert empirische Erkenntnisse darüber, welche Wahrnehmung von Unternehmenskommunikation beim Top-Management einerseits und bei Kommunikationsverantwortlichen andererseits vorherrschen. Gemeinsamkeiten und Unterschiede werden identifiziert und diskutiert....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304519
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011847828
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011847830
Dynamischer, schneller, effizienter - Agilität ist aktuell eines der am häufigsten diskutierten Management-Konzepte. Doch was bedeutet agil sein für die Unternehmenskommunikation? Die Ausgabe "Fast and flexible" erklärt das Konzept von Agilität, welche Rolle die Kommunikationsabteilung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012268460
The COVID-19 pandemic has accelerated changes in almost all areas of society, creating new opportunities but also threatening the success of corporate communications. How can communication experts tell the important trends apart from the unimportant ones? A research team from Leipzig University...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819390
In recent months, the world has changed faster than ever. It’s not easy for communications managers to keep track of all these changes, not to mention advise their top management and adjust corporate communications accordingly. Therefore, a research team from Leipzig University and University...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012603328
Virtualization is one of the big buzzwords in communications. When formats are moved from real-world settings to online environments a variety of challenges emerge - especially when it comes to confidential interactions and personal relationships with key stakeholders. A research team at Leipzig...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012665600
How do social changes, new technologies or new management trends affect communication work? A team of researchers at Leipzig University and the University of Potsdam (Germany) observed new developments in related disciplines. As a result, the five most important trends for corporate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014282598
What does the future hold for corporate communications? The Communications Trend Radar is an applied research project. On an annual basis, it identifies relevant trends for corporate communications from the fields of society, management, and technology. The research team at the University of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014483927