Showing 1 - 10 of 6,309
Purpose – This paper finds the repurchase intentions of customers in a sharing economy via Airbnb and Uber, which are classic sharing-economy service businesses. Design/methodology – This paper analyzes sharing economy effects using variables in a structural equation model. Findings – We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012839486
Most organizations do not pay attention to the customer's profitability. It is also appropriate to improve this activity by first applying a model of customer profitability analysis. One of the basic principles of customer return analysis, which the provider must implement, is to disclose and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012925339
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013399550
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014473566
Künstliche Intelligenz (KI) ist ein Trendthema der heutigen Zeit und zeigt auch im Marketing großes Einsatzpotenzial. Die Digitalisierung trägt zu einem zunehmend komplexen Markenumfeld bei, in welchem der Konsument stärkste Triebkraft des Wettbewerbs ist. Der Ansatz des werteorientierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012253160
inadäquaten Steuerungsgrößen. Als adäquate Größe wird in Wissenschaft und Praxis der Kundenwert benannt. Die Integration des …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011932530
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003453087
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003498314
Private Radiosender bieten ihre Leistungen sowohl auf dem Rezipienten- als auch auf dem Werbemarkt an. Da sie ihr Radioprogramm den Zuhörern kostenlos zur Verfügung stellen, müssen sie sich nahezu vollständig über den Verkauf von Werbeplätzen an die werbungtreibende Wirtschaft finanzieren....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009505965
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011326989