Showing 1 - 10 of 15
Corporate Social Responsibility (CSR) is a hot topic in management research. There is now widespread agreement that CSR is an important means for corporations to contribute to a fruitful interplay between business and society. Although CSR has an inherently normative foundation, the mainstream...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012064576
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014327774
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014261170
This paper explores the relationship between self‐ and societal interests and addresses the problem of irresponsible profit generation in practice. By contrasting the neo‐classical assumptions about the role of self‐interest in promoting societal interests with empirical evidence, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014041007
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012617597
Die Höhe der Bezüge deutscher Führungskräfte wird zunehmend in der Öffentlichkeit kritisiert. Gibt es objektive Maßstäbe für eine angemessene Entlohnung von Unternehmensvorständen? Welche Wirkungen haben erhebliche Gehaltssprünge auf die übrigen Beschäftigten? Haben Manager eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009417371
Die Höhe der Bezüge deutscher Führungskräfte wird zunehmend in der Öffentlichkeit kritisiert. Gibt es objektive Maßstäbe für eine angemessene Entlohnung von Unternehmensvorständen? Welche Wirkungen haben erhebliche Gehaltssprünge auf die übrigen Beschäftigten? Haben Manager eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303118
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327970
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012488344
Die Einheit des Internet wird bisher über das Domain-Name-System (DNS) hergestellt. Die Adressierung von Websites, Inhalten und Informationen geschieht nach einem global einheitlichen technischen Verfahren. Diese Einheitlichkeit könnte in Zukunft aufgebrochen werden, wenn die Versuche von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009210972