Showing 1 - 10 of 11
Wie verändert sich das Konsumentenverhalten in der Covid-19-Pandemie? Dieser Beitrag analysiert Veränderungen im Schweizer Konsumentenverhalten und identifiziert vier typische Verhaltensänderungen. Basierend auf der Konsumentenperspektive werden Best-Practice-Beispiele für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337630
Only one in three Swiss brands strategically uses insights from consumer psychology research when developing new marketing communication. However, if done in a structured and strategic way, applying these insights can boost a brand's marketing performance. We present the successful application...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337680
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014420651
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014420684
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014420694
Konsumentinnen und Konsumenten haben unterschiedliche Auffassungen von Nachhaltigkeit. Dieser Beitrag zeigt, dass sich die Schweizer Bevölkerung diesbezüglich in sechs Gruppen teilen lässt. Dies stellt Unternehmen vor die kommunikative Herausforderung, zielgerichtet auf das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014479648
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014479666
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009748478
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010358281
Austria’s special role as one of the leading investors in Eastern and Southeastern European growth markets increasingly raises questions on the risk capacity of Austria’s foreign portfolio. Using selected macroeconomic indicators, this article assesses the economic country risk attached to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005802584