Showing 1 - 10 of 16
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011453831
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011485859
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012548064
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013256392
This book addresses challenges and opportunities in research and management related to new advertising and consumer practices in a converging media society. It specifically relates to the increasing power of consumers in the (digital) marketing process and discusses the challenges this may bring...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395869
1. Introduction -- 2. Nature and Relevance of Theories -- 3. Scientific Realism -- 4. Theory Building -- 5. Theory Testing -- 6. Data Collection: Operationalization, Measurement, and Sampling -- 7. Hypotheses and Models -- 8. Test of Causal Relationships -- 9. Generalization -- 10. Research Ethics
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398548
, übersichtlichen und verständlichen Darstellungsweise das Standardwerk der Marktforschung. Grundlagen, Methoden und Instrumente sowie … Anwendungen der Marktforschung werden didaktisch geschickt beschrieben und kritisch hinterfragt. Insbesondere der angewandten … Marktforschung wird bewusst breiter Raum eingeräumt. Anhand einer Fallstudie wird die praktische Umsetzung, beginnend mit der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515859
- Datenerhebung und Datenanalyse - der Marktforschung. Im Vordergrund stehen die zentralen Aspekte der Marktforschung, weniger die … und tiefgehendes Verständnis der Marktforschung zu vermitteln und damit die Basis für die Anlage und Verwendung von …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515926
Begriff und Anliegen des Produktmanagement -- Ziele, Aufgaben und Grundkonzept des Produktmanagement -- Strategische Aspekte des Produktmanagement -- Produktinnovation -- Produktimitation -- Markteintrittsstrategien -- Leistungskern -- Design und Verpackung -- Sekundärdienstleistungen --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517453
"Conjoint measurement is one of the most significant and most widely recognized methods in science as well as in practice for analyzing marketing problems. It is the foremost device for measuring value-to-customer today." (H. Simon, CEO and Chairman Simon, Kucher & Partners) Top researchers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013518487