Showing 1 - 9 of 9
Ein umfassendes konzipiertes Marketinglehrbuch. Es ist entscheidungsorientiert unter Berücksichtigung verhaltenstheoretischer Forschungsergebnisse und es ist instrumentell-methodenorientiert unter Berücksichtigung aller marketingrelevanten Methoden. Auch im Didaktischen setzt dieses Werk neue...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014509502
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009211677
The authors review some of the major issues in the current globalisation dispute in marketing. They argue that there is a need to disentangle the separate issues, for example -- international, multinational from global firms; centralisation (which is internal/ organisational) from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009211895
Reinhard Hünerberg believes there are exciting and profitable business ventures possible for foreigners in Eastern Europe, and he traces the reasons for these. But factors remain in the situation in this region which counsel strict caution on the part of the foreign investor.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009212326
This paper discusses a new pricing strategy, which leads to a certain variability of prices as the supplier offers to fix prices to performance parameters of long-lasting industrial goods. The underlying idea is to give a signal of the supplier's competence and/or to conclude a contract, which...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009212775
Vor dem Hintergrund der Globalisierung wächst die Bedeutung Süd-Koreas für das internationale Marketing. Eine erfolgreiche Marktbearbeitung aber setzt umfassende und fundierte Kenntnisse der Rahmenbedingungen voraus. In den Beiträgen des vorliegenden Bandes werden die gesetzlichen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013510002
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013512771
Komplexität und Ressourceneinsatz als Herausforderungen an die Unternehmensführung -- Komplexität und Ressourceneinsatz als Herausforderungen an die Unternehmensführung -- Komplexitäts- und Innovationsmanagement -- „Jedes Geschäft ist ‚global-lokal‘: Die Zukunft der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015160
Die fortschreitende Globalisierung der Wirtschaft stellt Unternehmen immer wieder vor neue Herausforderungen, sowohl bei der Nutzung neuer Absatzchancen auf Auslandsmärkten als auch bei der Vermeidung von Absatzrisiken durch neue internationale Wettbewerber auf dem Heimmarkt. In dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425212