Showing 1 - 10 of 4,803
"This book has the latest scholarly research on diverse opportunities and obstacles facing multinational corporations in emerging economies, highlighting innovative perspectives and real-world examples"--Provided by publisher.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011498923
'Communicating in Global Business Negotiations' presents a new method for the study of communication and negotiation in international interactions and provides students with the knowledge to conduct negotiations from a geocentric framework by integrating communication and international business...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013207790
Preface / Joseph L.C. Cheng, Michael A. Hitt -- An evolving paradigm of the economic determinants of international business activity / John H Dunning -- The eclectic paradigm: the developmental years as a mirror on the evolution of the field of international business / Timothy M. Devinney --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009631425
Herausforderungen für das internationale Automobilmanagement -eine Einführung -- Automobilindustrie—eine faszinierende Branche im Stimmungstief -- Grenzen statischer Strategien bei Veränderungen in Umfeld und Unternehmen -- Konzept eines dynamischen internationalen Automobilmanagements --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014655
International business scholars have conducted a considerable amount of research on both headquarters-subsidiary relationships and subsidiary roles. The horizontal relationships between foreign subsidiaries, however, have not gained much attention - although these linkages are important to the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015447
Die neue politische Rolle von Unternehmen in einer globalisierten Welt – Ein Überblick über die Forschungslandschaft -- Stakeholder-Netzwerke ausländischer Unternehmungen in Russland: Eine empirische Studie -- Managing Attention in the Multinational Corporation: Eine Forschungsagenda --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425021
Problemstellung -- Begriffsbildung: Wertschöpfung in internationalen Unternehmen -- Beschreibung deutscher Unternehmen in China -- Bezugsrahmen der internationalen Unternehmenstätigkeit -- Quantitative Analyse des internationalen Wertschöpfungsmanagements -- Strategien zur internationalen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425231
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522899
This research volume in honour of the late Daniél Van Den Bulcke, one of the founding fathers of the European Business Academy (EIBA) and a core institution builder of the Academy of International Business (AIB), focuses on conceptual innovations in assessing the impact of institutions on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012050181
Herausforderungen für das internationale Automobilmanagement.- Wettbewerb um die effizienteste Umfeldanpassung in der Automobilindustrie.- Wettbewerbskampf um Marktanteile in der Automobilindustrie -- Wettlauf um Kompetenzen in der Automobilindustrie -- Implementierung der Strategien im Rahmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016436