Showing 1 - 10 of 13,986
Potenzieller „Change Agent“? – Regime‐, Nischen‐ und Hybrid‐Akteure im Vergleich -- Innovations‐ und Adaptionsfähigkeit in der Agrar‐ und Ernährungswirtschaft -- Determinanten der Nachhaltigkeitsorientierung von Landwirten -- Algen‐ und Insektenproduzenten als innovative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402560
1. Introduction -- 2. Structure of agriculture -- 3. The Food industry -- 4. Food value chains -- 5. The position of agriculture -- 6. Agricultural and trade policy -- 7. Markets -- 8. Consumers and consumption -- 9. Resources -- 10 Food supply -- 11. Disruptive or new potential trends.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015053284
China’s food processing sector has arrived at a decisive stage. While primary agriculture has continued to expand at an astounding pace and final consumers have experienced an extended period of rapid income growth, progress at the intermediary stage, the agro-processing sector, has remained...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012440608
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012441633
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011571645
Tim Josling and Stefan Tangermann's Transatlantic Food and Agricultural Trade Policy traces the past fifty years of transatlantic trade relations in the area of food and agricultural policy, from early skirmishes over farm policies to on-going conflicts over biotech foods and hormone use in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011850650
Management Summary -- Geschäftsidee und Geschäftsmodell -- Markt und Wettbewerb -- Produkt und Dienstleistung -- Marketing -- Unternehmen und Management -- Chancen und Risiken -- Finanzen und Wirtschaftlichkeit -- Umsetzungsplanung -- Stimmen aus der Praxis -- Businessplan-Fallbeispiele.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017849
1 Einleitung -- 1.1 Problemstellung -- 1.2 Zielsetzung und Abgrenzung der Forschungsgegenstandes -- 1.3 Vorgehensweise -- 2 Digitale Marktplätze in der Literatur -- 2.1 Ausgewählte allgemeine Arbeiten zu Marktmittlern -- 2.2 Nicht-empirische Arbeiten zu digitalen Marktplätzen -- 2.3...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019127
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003275501