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Purpose – The operational outcomes of form postponement (FP) have been increasingly investigated in the last two decades under the effects of escalating product variety and diffusion of mass customisation strategies. However, conflicting or hard‐to‐relate findings are quite frequent in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014789993
Purpose – The purpose of this paper is to report and discuss the manufacturing competitive priorities (cost, delivery, quality, flexibility, and innovativeness) practiced by Kuwaiti manufacturers. It also investigates the possible impact of plant size and type of industry on the level of focus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014702180
This paper examines the impact of the increasing global competition on the Dutch apparel industry and the changes in the whole apparel supply chain. The restructuring of the Dutch industry happened at a relatively early stage in Europe. Main trend was the delocalisation of production while the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014867872
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001636056
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011919055
Mass Customization ermöglicht die Erstellung individueller Produkte und Leistungen zu Kosten vergleichbarer Massengüter sowie den Aufbau dauerhafter profitabler Kundenbeziehungen. Der zentrale Erfolgsfaktor der Mass Customization ist die effiziente und zielgerichtete Abwicklung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013510208
Durch Mass Customization, d.h. durch die Erstellung individualisierter Produkte und Leistungen mit der Effizienz einer vergleichbaren Serienfertigung, können Unternehmen ihre Ertragskraft und die Zahlungsbereitschaft ihrer Kunden steigern. Sie können dadurch außerdem neue Geschäftsfelder...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517400
Die deutschen Finanzdienstleister sehen sich zu Beginn des 21. Jahrhunderts im Retailgeschäft einem immer intensiveren Wettbewerb ausgesetzt; Marktdynamik und Marktstruktur befinden sich in einer nachhaltigen Veränderung. Katalysator dieser Entwicklungen ist der technologische Fortschritt, der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014639
Mass Customization ermöglicht die Erstellung individueller Produkte und Leistungen zu Kosten vergleichbarer Massengüter sowie den Aufbau dauerhafter profitabler Kundenbeziehungen. Der zentrale Erfolgsfaktor der Mass Customization ist die effiziente und zielgerichtete Abwicklung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013505707
Agile manufacturing is a response to competition in environments characterised by unpredictable change, so having the ability to vary capacity, respond to sporadic changes in demand, mass customise at the cost of mass production, and compete in both mass and custom markets is crucial. Empirical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014932413