Showing 1 - 10 of 15
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003732780
The objective of this paper is to assess the likely allocation effects of the current cli-mate protection strategy as it is laid out in the National Allocation Plans (NAPs) for the European Emissions Trading Scheme (ETS). The multi-regional, multi-sectoral CGE-model DART is used to simulate the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002603126
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001749140
In Reaktion auf die Finanzkrise hat das Eurosystem seine Geldpolitik massiv gelockert. So hat die Europäische Zentralbank (EZB) nicht nur den maßgeblichen Leitzins deutlich gesenkt, sondern auch mit außergewöhnlichen liquiditätspolitischen Maßnahmen den Geschäftsbanken unbegrenzt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010343472
This report analyses the interaction of the pilot Emissions Trading System (ETS) and the electricity market in Mexico. It does so along two main questions: a) How do ETS design features affect the environmental effectiveness of the system and the quality of the carbon price signal? b) How do...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013183825
This report analyses the influence of the design features of China’s pilot emissions trading systems (ETS) in the Province of Hubei and the Municipal City of Shenzhen and the development of the electricity markets on the quality of the carbon price signal. Based on publicly available data and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013187539
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013263821
Diese Studie befasst sich mit der Quantifizierung der ökonomischen Auswirkungen des Austritts des Vereinigten Königreichs (VK) aus der Europäischen Union (EU) ("Brexit") auf die deutsche und europäische Wirtschaft. Seit dem Brexit-Referendum vom 23. Juni 2016 herrscht über die Zukunft der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012487081
In addition to carbon dioxide, air traffic operation affects the climate through other emissions and atmospheric processes, such as the formation of ozone and contrail cirrus. The climate impact of these non-CO2 effects is strongly dependent on the emission location (in particular cruise...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012243968