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TAN Lihua & Jean RUFFIER (2010), Incentives and Governance of Distributer Networks : The Case of a Foreign-Funded Paint and Coating Materials Enterprise, Chinese Sociology and Anthropology, Spring 2010 issue, New York
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370864
How a Japanese company managed a distributors network in China. The study describes some changes in firm strategies, how these changes were implemented. The result is a multi-strategies network with different dependance links between distributors and the industrial firm.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370865
Cette recherche étudie l'impact de facteurs personnels et situationnels sur l'utilisation d'une approche marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008923072
The postmodern paradigm based on a cultural and a symbolic perspective in marketing and consumer behaviour research … emerges from the criticism of the utilitarian logic that has prevailed in the research community in marketing and led …. As shown by Bergadaà (2006), researchers engaged in this path consider that the role of marketing in the contemporary …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009132769
The short-term effect of store-level promotions (weekly flyers, radio and outdoor advertising) on grocery store choice is investigated. We estimate household-level multinomial logit models of store choice on panel data, using promotional variables, loyalty and psychographic moderating variables....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008791615
L'idée prévaut que ce sont les avantages spécifiques du coton-Bt qui ont permis la diffusion réussie du coton génétiquement modifié en Chine. L'efficience du coton-Bt varie cependant entre les régions de production. Dans la Province du Jiangsu, le long de la Vallée du Yangse, il n'y a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008792423
We propose a formal model for estimating the diffusion rate of a new product on a coherent market. Our approach is based on a discrete probabilistic modeling of customer behaviors and of commercial processes.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008794018
Veränderungen psychologischer Marketing-Zielgrößen im Vergleich vor und während der WM, die das Engagement der offiziellen Sponsoren …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521322
untersucht werden. Das Konzept des Gender Marketing befasst sich mit den geschlechtsspezifischen Unterschieden, die sich auf die … Konsumbedürfnisse und -verhalten auswirken und ihrer Implikationen für das Marketing. Gender Marketing ist in den USA schon seit den 90 … Industrie und Handel erst in den letzten Jahren damit, ihr Marketing auf geschlechtsspezifische Anforderungen hin auszurichten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521352
einen neuen Weg finden, ihren Kunden unbemerkt Werbung zukommen zu lassen. Genau hier setzt Virales Marketing an. Denn in … den meisten Fällen von Viralem Marketing wissen die Kunden noch nicht einmal, dass sie Werbung an Freunde oder Bekannte … weiterleiten... Der vorliegende Diskussionsbeitrag verschafft dem Leser einen detaillierten Einblick in das Thema Virales Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521354