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Die Entwicklung innovativer Produkte wird für Unternehmen in einem zunehmendenWettbewerb immer wichtiger. Insbesondere Innovationen mit einem hohen Neuigkeitsgrad,so genannte „Breakthroughs“ bieten einem Unternehmen die Möglichkeit, sich von seinenWettbewerbern nachhaltig abzusetzen.Zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867109
In this paper, we report on the results of a large-scale study about typical front-end-related innovation practices in 553 Japanese mechanical and electrical engineering companies. We explore typical activities concerning the generation and assessment of new product ideas, the reduction of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867113
In this paper, we report the complete and unabridged results of an exploratory study oftypical front-end activities in 28 innovation projects in German and Japanesecompanies. We further reveal differences in the practice of innovation management inboth countries. Based on these, we develop first...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867147
identifizieren? War diese Entwicklung Ergebnis eines effektiven wie effizienten Innovationsmanagement? Wenn ja, wie sehen die … dahinter liegenden Innovationsprozesse aus? Spielen bestimmte Methoden und Verfahren des Innova-tionsmanagement hierbei eine …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867153
In research as well as in practice, process models are an expatiated element of innovation management. They fulfill different tasks. In practice, for instance, process models are used as a management tool to standardize development activities. Researchers try to identify activities to be found...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867157
Strong market orientation is essential for innovation success!” Although both academics and market research practitioners would generally accept this statement, alignment with the needs of the customer often results in conservative innovation strategies. Due to their focus on what is currently...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867162
We report on a survey of the innovation activities and characteristics of 153 users of outdoor-related consumer products. We find a high level of innovation by these consumers. Thirty-seven percent report that they have developed ideas for new or improved products, and more than 9% report...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867364
.Das zentrale Ergebnis ist, dass sich das Innovationsmanagement in KMU häufig informal, wenig standardisiert und unter geringem …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867366
Sowohl in der Forschung als auch in der Praxis sind Prozessmodelle ein wichtiger Bestandteil des Innovationsmanagements. Hierbei erfüllen Prozessmodelle die unterschiedlichsten Aufgaben. In der Praxis werden beispielsweise Prozessmodelle als Managementtool eingesetzt, um real ablaufende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867368
Die Diskussion „Market Pull“ versus „Technology Push“ hat in der betriebswirtschaftlichen Innovationsforschung bereits eine gewisse Tradition. Die hierzu durchgeführten empirischen Untersuchungen sind insbesondere der Frage nachgegangen, welche der beiden Vorgehens-weisen welchen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867370