Showing 1 - 5 of 5
In bisherigen Untersuchungen der Auswirkungen aktienkursorientierter Management-Entlohnung auf den Preiswettbewerb wurden Nachfrageschwankungen nicht berücksichtigt. Der vorliegende Beitrag zeigt, dass Manager auch dann eine größere Kollusionsneigung besitzen als Eigentümer, wenn sich die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151427
Network-effects may lead to imperfect competition and may therefore make a Strategie trade policy attractive for a country exporting network goods. I analyze the implications of Strategie trade policy in a model of horizontal produetdifferentiation with network effects. Within this framework,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009276298
Im klassischen Beitrag von Salant, Switzer und Reynolds (1983) wird für symmetrische Unternehmungen gezeigt, daß bei Verfolgung einer Mengenpolitik Fusionen zur Einschränkung des Wettbewerbs nur dann für die beteiligten Unternehmungen lohnend sind, wenn wenigstens 80 % der Unternehmungen an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151412
We consider the provision of venture capital in a dynamic agency model. In particular, we focus on the interaction between venture capital financing and product market competition: A young firm with a risky innovation project attempts to enter a market where it faces two periods of price...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151473
Computer-owners combine complementary goods to a computer-system. They exchange data with others and between different applications. These interdependencies lead to three different network effects, which are explained in the framework of Hotelling models. In the framework of a one-dimensional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009277780