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Der Wettbewerb im Handel ist durch vielfache Herausforderungen geprägt, sei es durch neue Geschäftsmodelle, durch neue Konkurrenten und Kooperationspartner oder neue elektronische Formate. Im „Handbuch Handel“ präsentieren namhafte Wissenschaftler und hochkarätige Vertreter der...
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Emissions trading challenges the management of companies in an entirely new manner: Not only does it, like other market-based environmental policy instruments, allow for a bigger flexibility in management decisions concerning emission issues. More importantly, it shifts the mode of governance of...
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The book brings together research communities from different disciplines and countries, and offers an exchange about theoretical frameworks and practical experiences to guide research and policy "towards environmental innovation systems". The contributions selected explore new directions of...
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Emissions trading (ET) challenges business managers in an entirely new manner, changing the criteria by which environmental policy steers management decisions from hierarchical to monetary. The 24 contributions to this volume discuss ET theoretically and empirically in these broad topic areas:...
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Einführung in das Corporate-Citizenship-Management -- Corporate Citizenship (CC) als Bestandteil der Unternehmensstrategie -- Kriterien für ein erfolgreiches CC-Management -- Potenziale, Nutzenfelder, Legitimität -- Corporate Governance und Corporate Citizenship -- Corporate Citizenship und...
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Grundlagen und Strategien der Service Excellence -- Service Excellence -- Insights into Service Excellence -- Competing in the Future: How Can Firms Nurture Service Superiority -- Integrierte Kundenorientierung als Treiber der Service Excellence -- Werteorientierungen von BWL-Hochschullehrern...
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