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This empirical study investigates whether and how much individuals are willing to pay for hosting Olympic Games in Germany. Moreover, it is examined for the first time what individuals are willing to accept to host Olympic Games in their own country if they do not like that. Furthermore, this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011569767
Bisherige Studien zur Leiharbeit haben sich primär mit den Arbeitsbedingungen sowie den strategischen Einsatzgründen der Leiharbeit befasst. In diesem Beitrag wird versucht, erste Erkenntnisse zum Leistungsverhalten von Leiharbeitnehmern zu erhalten. Der Arbeitsmarkt für Profifußballer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011291859
We examine the value of sporting success of the 2014 Football World Cup in Brazil by using a method that allows measuring non-market goods, the contingent valuation method (CVM). Besides the value of sporting success in form of the willingness-to-pay (WTP), we determine what influences the WTP...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402529
This study examines whether there are gender-specific differences in regard to physical attractiveness of professional tennis players and their performance. For this purpose, the top 100 male and female tennis players of the tennis world ranking in 2014 are examined. Athletic performance is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011419819
Eine höhere Entlohnung von sportlich aktiveren Arbeitnehmern konnte in den letzten Jahren bereits mehrfach nachgewiesen werden. Diese wurde u. a. auf eine höhere Durchsetzungsfähigkeit sowie auf bessere soziale Fähigkeiten zurückgeführt. In diesem Beitrag wird mit Daten des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011438707
In diesem Beitrag werden erstens positive Zahlungsbereitschaften für sportliche Erfolge der deutschen Mannschaft bei den Olympischen Winterspielen 2014 in Sotschi untersucht und zweitens die positive oder auch negative Zahlungsbereitschaft für die Austragung Olympischer Spiele in Deutschland....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011481954
Medien sowie Vertreter des Deutschen Basketball-Bundes kritisieren immer wieder die geringen Einsatzzeiten deutscher Spieler in der Basketball-Bundesliga und die daraus resultierenden mangelnden Identifikationsmöglichkeiten der Zuschauer mit den Spielern. Der Artikel analysiert daher mögliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302758
We examine the value of sporting success to the German population at two major sport events in 2012, the European Championships in football and the London Olympic Games. Using the contingent valuation method (CVM), this study is the first to compare the value of sporting success between two...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327636
This study examines the willingness-to-pay (WTP) and the willingness-to-work (WTW) of German riding club members for an overall quality improvement. Therefore, German riding club members were asked via an online questionnaire. As far as the author knows, this study is the first to include the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332609
High popularity and a high market value are important for a footballer's regular wage as well as advertising and sponsor contracts. Yet how can a football player improve his popularity and market value? The aim of this study is to examine whether a good performance during the 2012 European...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010311014