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, sowie der Informatik (Computer Science) als eine in den 1950er- und 1960er-Jahren entstehende neue Universitätsdisziplin und … ging zeitlich mit der Ausdifferenzierung des Fachs Informatik (Computer Sciences) aus der Elektrotechnik (Electrical … wissenschaftliche Disziplinen am Beispiel der Elektrotechnik und der Informatik als Fuzzy Sets, deren Fachgebiete er nicht als scharf …
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Der vorliegende Beitrag erklärt den Begriff der MOOCs, arbeitet deren Merkmale heraus und liefert einen Überblick über Angebote, Geschäftsmodelle und Leistungsnachweise. Untersucht wird, inwieweit die Wirtschaftsinformatik von der Bewegung betroffen ist und ob Interessierte und Studierende...
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The paper proposes an analytical framework for comparing different business models for producing information goods and digital services. It is based on three dimensions that also refer to contrasted literature: the economics of matching, the economics of assembling and the economics of knowledge...
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Digital technologies play a major role in the profound changes that characterize political and economic regulations both within nation states and in international relations. They often provide the conditions for these evolutionary processes by means of new modes of information circulation, of...
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Trust is a crucial factor in e-commerce. However, consumers are less likely to trust unknown Web sites. This study explores how less-familiar e-commerce Web sites can use branding alliances and Web site quality to increase the likelihood of initial consumer trust. We use the associative network...
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to consumers in their assessment of the quality Internet retailers. Theses dimensions are access, easy of use, design …
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