Showing 1 - 10 of 16
innovation while the mere size of the universities is unimportant. Differences in the effect on innovative output can be found …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009207049
Die Gründung eines innovativen Unternehmens stellt eine Form der kommerziellen Verwer-tung von Wissen dar. Der Beitrag gibt einen Überblick über Ausmaß von Gründungen in wis-sensintensiven bzw. innovativen Branchen und deren Entwicklung. Da die Gründung eines Unternehmens wesentlich durch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009207066
innovation, and institutional control can be captured with a generalized Triple Helix model. We propose to use the mutual …-scher Austausch, technologische Innovation und institutionelle Kontrolle kann mit ei-nem allgemeinen Triple Helix-Model erfasst werden …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864139
foradjacent regions. One main finding is that the quality of the university research makes somecontribution to regional innovation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864223
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003322855
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011280370
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003010805
Audretsch and Fritsch (2002) proposed two explanations for the mixed evidence regarding the relationship between new firm formation and regional development. Firstly, they found evidence for the existence of long time lags needed before the main effects of new firm formation on employment change...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001994139
The paper deals with the significant impact of location on innovation activity that has been found in many empirical … of these issues the concept of a regional innovation system is presented in some detail and an overview of results from … recent research on regional innovation systems is given. The paper then discusses basic policy options and names a number of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009207020
Wir analysieren die räumliche Verteilung verschiedener Kategorien kreativer Personen in Deutschland. Allgemein ist der Anteil der Kreativen in den Städten höher als auf dem Land. Ein etwas abweichendes Standortverhalten zeigen die freiberuflichen Künstler, für die auch in einigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009207029