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Does the Internet undermine social capital or facilitate inter-personal and civic engagement in the real world? Merging … unique telecommunication data with geo-coded German individual-level data, we investigate how broadband Internet affects …-owned telecommunication provider in the 1990s that still hinders broadband Internet access for many households. We find no evidence that the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013123919
This paper analyses the effect of information disseminated by the Internet on voting behavior. We address endogeneity … in Internet availability by exploiting regional and technological peculiarities of the preexisting voice telephony … network that hinder the roll-out of fixed-line broadband infrastructure for high-speed Internet. We find small negative …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013106295
A substantial amount of money is spent on technology by schools, families and policymakers with the hope of improving educational outcomes. This chapter explores the theoretical and empirical literature on the impacts of technology on educational outcomes. The literature focuses on two primary...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013013568
. We combine data on high-speed (broadband) internet availability at the local level with individual register data on the …-out of high-speed internet. The results show that high-speed internet improves reemployment rates after the first months of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012917098
nutzen heute das Internet regelmäßig nicht nur zur Information, zur Pflege ihrer Netzwerke oder einfach zur Unterhaltung … Autoren liefern in diesem Buch einen Überblick über die Möglichkeiten der Angebotsgestaltung im Internet für die sogenannten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015595
Caroline Bürge untersucht die Möglichkeiten, die das Internet für das Personalmarketing bietet. Sie erklärt die … erfolgreich umgesetztes Personalmarketing im Internet. Die Autorin zeigt, dass das Internet ein nützliches Instrument für die … Akquise geeigneter Arbeitnehmer ist. Der Inhalt • Personalmarketing im Internet aus betriebswirtschaftlicher Sicht …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018026
1 Zielsetzung und Aufbau der Arbeit -- 1.1 Motivation der Arbeit -- 1.2 Forschungsleitende Fragestellungen -- 1.3 Ablauf und Aufbau der Arbeit -- 2 Methodologie -- 2.1 Wissenschaftstheoretische Grundlagen -- 2.2 Der Forschungsprozess -- 2.3 Verwendete Forschungsmethoden -- 3 Virtuelle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019134
Die Digitalisierung der Wirtschaft -- Big Data: Dynamo oder Dynamit? -- Vertrieb und Marketing 4.0 -- Die Vernetzung von Online und Offline -- Strategische Vertriebsziele -- Organisatorische Grundlagen -- Führung von Vertrieb und Marketing 4.0 -- Digitale Werkzeuge und interne Steuerung --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021156
erfolgreich zu wachsen. Am Beispiel des neu entstandenen Wirtschaftsbereichs Internet/E-Commerce untersucht Lutz Krafft … ist die bisher umfangreichste Erhebung von Internet-/E-Commerce-Gründungen in Deutschland: Mehr als 12.500 Unternehmen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516573
Grundlagen -- Methodenexperiment zu Ideenwettbewerben im Internet -- Einfluss der Persönlichkeitsfaktoren auf …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516605