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Nils Levsen focuses on the international diffusion of product and service innovations for elderly users. In particular, the existence and location of lead markets is being investigated. Lead markets are characterized by their early adoption of innovations and their influence on design choice in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402032
Diffusionstheorie -- Komplexe Produkte und Systeme -- Forschungsmethode: Systemdynamischer Ansatz -- Aufbau des Diffusionsmodells für KoPS -- Analyse des Modellverhaltens -- Strategische Steuerung des Diffusionsprozesses -- Zusammenfassung und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014794
The world is going green. As it does so, researchers are increasingly trying to improve our understanding of how environmental innovation can be generated and spread across markets. Most previous studies, however, have focused on technology and not on the actual instrument of change: the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015785
1 Introduction -- 2 Technology, the Economy, and Society - Casting the Bridges -- 3 Technology Diffusion -- 4 Information and Communication Technologies Diffusion Patterns in Developing Countries - Empirical Evidence -- 5 What Matters for ICT Diffusion? -- 6 Conclusion, Recommendations and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020106
In der Praxis lässt sich vielfach beobachten, dass die Einführungen von Medieninnovationen mit Sportgroßereignissen und sportbezogener Werbung verbunden werden. Der Zusammenhang zwischen dem Sportinteresse der Konsumenten und der Verbreitung neuer Medien wurde jedoch wissenschaftlich bisher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018201
Creativity and innovation are important drivers of economic welfare and growth in contemporary societies. Collaborating with and learning from users in the early phase of the innovation process has been considered a successful approach to stimulate those creative sparks for organizations....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017115
Die Mundwerbung stellt einen maßgeblichen Treiber des Diffusionserfolges von Produkten dar. Michael Möller untersucht persönlichkeitsspezifisch die Abgabe von Online-Kundenartikulationen und damit den Zusammenhang zwischen Persönlichkeitsstruktur und dessen Einfluss auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015512
Managing Open Innovation Technologies - Contemporary Best Practices -- Theme I: Motivations -- Open Source Software as Open Innovation: Experiences from the Medical Domain -- “It’s the Conversation, Stupid!” Social Media Systems Design for Open Innovation Communities -- Organisational...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016302
The book addresses the perceived need for a publication with looks at both, climate smart technologies and the integration of renewable energy and energy efficiency in mitigation and adaptation responses. Based on a set of papers submitted as part of the fifth on-line climate conference (CLIMATE...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016790
Mathias Knappe weist nach, dass die nachhaltigkeitsinduzierte Elektrifizierung des automobilen Antriebs existenzielle Gefährdungen für die etablierten Unternehmen der Automobilindustrie birgt, die sich gegenüber ihren Herausforderern explorationsbezogen in einer nachteiligen Ausgangssituation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019758