Showing 1 - 10 of 103
Games -- Crowdsourcing and Schelling’s Theory of Self-Command -- Content Popularity and Spence’s Theory of Costly Signaling … driving force in contemporary marketing.The science of game theory provides the toolset for the marketer and the marketing … Cold-War geopolitical maneuvering, game theory illuminates the conflicting and overlapping interests of marketers and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522812
Integrated supply chain planning is well understood by theory and widely applied in practice - however, only with …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521304
first laboratory experiment -- The impact of contract complexity, supply chain configuration, and out …-of-equilibrium behavior on the effectiveness of information sharing: A second laboratory experiment -- A behavioral model on the effects of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015415
Der Markterfolg eines Produktes hängt davon ab, wie gut es die Bedürfnisse der Konsumenten erfüllt. Obwohl diese Tatsache allgemein bekannt ist, erfüllen viele Neuprodukte die Absatzerwartungen nicht. Grund dafür ist, dass die zuverlässige Erkennung von Kundenbedürfnissen in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516605
I: Gestaltung eines Erwartungsmanagements als Herausforderung für das Dienstleistungsmarketing -- 1. Bedeutung eines Erwartungsmanagements im Dienstleistungsbereich -- 2. Forschungsziele und Forschungsfragen -- 3. Gang der Untersuchung -- II: Schaffung einer theoretischen Basis für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017021
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011666891
Konditionen und Konditionensysteme -- Theoretische Grundlagen und Literaturüberblick -- Modellierung und Modellannahmen -- Absatzkanalkoordination durch Verhandlungen über alternative Vergütungsformen der Konditionengewährung -- Koordinationswirkung alternativer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014821
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001402346
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001144695
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001207547