Showing 1 - 10 of 201
datengetriebenes Marketing. Vor seiner aktuellen Tätigkeit als Director of Data Intelligence & Technologies eines international tätigen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013188386
Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Survey design and summary statistics -- Chapter 3. Innovation output -- Chapter 4. R&D organizational structure -- Chapter 5. Staged R&D project management -- Chapter 6. Incentive schemes -- Chapter 7. Risk preference, time preference, and corporate culture...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163619
Part 1 -- Chapter 1: Where was the board? -- Chapter 2: The Faces of Disaster -- Chapter 3: Dealing with the consequences -- Chapter 4: Causes of dysfunctional culture -- {art 4 -- Chapter 5: The subordinated board: Facebook -- Chapter 6: The imbalanced board: Google -- Chapter 7 -- The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819067
1. Introduction -- 2. Objective View of Time and Temporality: Time as a Tool for Organizing -- 3. Subjective Time as Subjectively Perceived Temporal Dimensions of Objective Time -- 4. Temporality – Endogenous and Subjective -- 5. Socially Constructed Time and Social Time as a Context -- 6....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821380
Das Lehrbuch bietet eine kurz gefasste Einführung in die Grundfragen des Themenfeldes der Organisation. Es behandelt dabei neben der formalen Seite des Organisierens auch die in den letzten Jahren immer wichtigeren informalen Prozesse, so dass ein vollständiges Bild organisatorischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012627209
1. Managing innovation -- 2. Types of innovation and innovation failure -- 3. Innovation ecosystems -- 4. Responsible innovation -- 5. Entrepreneurial innovation -- 6. Resilience and innovation -- 7. Green and eco-innovation -- 8. Artificial intelligence and innovation -- 9. Innovation trends.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013275860
Streng hierarchische Führung oder total agile Demokratie? Die Unternehmensorganisation der Zukunft muss beides können …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013202312
der Media School sowie Professor für Marketing und Unternehmenskommunikation an der Hochschule Fresenius in Köln. Zudem …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013185620
Part 1: Why Flat Structures Work at All -- Chapter 1: What does it mean to move towards a “flatter” structure? -- Chapter 2: What managers can effectively and efficiently delegate -- Chapter 3: Why would employees ever assume extra work in a decentralized organization? -- Part 2: What...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814757
Bedeutung von Organisation -- Arbeiten in Gruppen und Teams -- Organisationsstruktur -- Ablauforganisation -- Organisationsanalyse -- Organisationstheorien -- Managementkonzepte -- Organisationaler Wandel: Change Management -- Projektmanagement.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012793279