Showing 1 - 10 of 128
1. Introduction -- 2. Risk and Risk Perception: Why we are not Rational in the Face of Risk -- 3. Expected Utility, Prospect Theory, and the Allais Paradox: Why Reference Points are Important -- 4. Confirmation Bias and Anchoring Effect: Why the First Piece of Information is Key in Negotiations...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821389
This new book examines the relationship between agency theory and executive pay. It argues that while Jensen and Meckling (1976) were right in their analysis of the agency problem in public corporations they were wrong about the proposed solutions. Drawing on ideas from economics, psychology,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396051
1.Introduction -- 2.Section One: How and why the COVID-19 economic crisis occurred? A customer behavior-based perspective -- 3.Five phases for how customer behavior changed in response to COVID-19 -- 4.Psychological and economic explanations for why the COVID-19 economic crisis occurred -- 5....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819074
Grundbegriffe -- Käuferverhalten -- Marktforschung -- Strategisches Marketing 1: Begriff, Analysen und Tools … -- Strategisches Marketing 2: Marketingziele und Marketingstrategien -- Produkt- und Markenmanagement -- Preismanagement -- Vertriebs …Dieses Buch bietet eine kompakte Einführung in wesentliche Themengebiete des modernen Marketing. Als kundenorientierte …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012803916
digitalization, marketing and finance, etc., that will develop innovative instruments for countries, businesses, and education to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013040843
Marketing -- Praxisbeispiele multisensorischer Marken -- Fazit und Ausblick -- Experteninterviews. …Dieses Buch ist eine kompakte Einführung in das Thema Multisensorisches Marketing. Paul Steiner untersucht die … Inhalt • Wahrnehmung und Wirkung multisensorischer Reize • Markenrecht – Markenformen mit Sinn • Multisensorisches Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013040863
-- Strategisches Marketing-Controlling: Delphi-Analyse, Future Studies, Frühaufklärung, Analysetechniken -- Operatives Marketing … Überblick über die erfolgsrelevanten Aspekte des strategischen und operativen Marketing-Controllings. Ebenso erhalten … des Marketing-Controllings sowie die zahlreichen neuen Möglichkeiten etwa im Bereich des Online-Marketing und des E …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519870
Chapter 1 Introduction to Marketing Communications: Setting the Scene for Emerging Economies -- Chapter 2 Customer … Value and Marketing Communications -- Chapter 3 Cultural Values and Marketing Communications in Emerging Markets -- Chapter … 4 Bibliometric Review and Direction for Integrated Marketing Communications Research: Implications for Emerging Markets …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012655221
-- 6. Formulating and Implementing Sports Marketing Strategy -- 7. Ticketing Strategies in the Sports Sector -- 8. The … market conditions. This international textbook supports sports marketing students as they learn about the challenges and … facing sports marketing professionals and is relevant across all regions of the world. Drawing on the author’s years of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012585230
-Practice-Beispielen: Vertrauensbasiertes Marketing, nachhaltige Produkte, Kooperation als Erfolgsbasis, gelebte Werte -- Das Transformationsmodell in der …Dieser Marketing-Guide führt Entscheider von nachhaltigen Unternehmen, grünen Marken sowie von Anbietern im Massenmarkt … dabei Philip Kotlers Ansatz von Marketing 4.0 auf und überführen diesen in die Welt des Nachhaltigkeitsmarketings. Sie …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012585302