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This book analyzes the dynamic growth of the U.S. scholarly publishing industry in the United States during 1939-1946, a critical period in the business history of scholarly publications in STM and the humanities and the social sciences. It explains how the key publishing players positioned...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396004
Spirituality and Sustainability -- Senior Entrepreneurship -- Gender Differences in Leadership -- Organic vs. Conventional Food Buying Decision -- Superficial Forms of Culture in the Preferences of Youth -- Higher Education in Romania -- Evaluation of a Business Administration Bachelor Program...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398440
1. International Business and Emerging Economy Firms: Present Characteristics and Future Trends; Marin A. Marinov, Svetla T. Marinova, Jorma A. Larimo and Tiina Leposky -- Part I. Universal Issues Concerning Emerging Economy Firms -- 2. Multinational Enterprise and Inclusive Innovation at the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398857
Dieses Buch greift die drei wichtigsten Aspekte der Marktveränderung im Handel auf: Markt und Kunde, neue Geschäftsideen und Geschäftsmodelle sowie Geschäftssysteme und Businessschnittstellen. Dabei werden sowohl absatzseitige Aspekte wie beispielsweise das Kaufverhalten der Millennials bzw....
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Vergleich marktsoziologischer Theorien über die Koordination von Produzenten -- Diskussion zentraler Theorien der Verbandsforschung -- Geschichte der deutschen Biomärkte von 1946-2012 -- Analyse von Koordinationsleistungen von Wirtschaftsverbänden auf Märkten
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In der klassischen Ökonomik ist in der Regel der statische Gleichgewichtszustand einer einfachen Wirtschaft der zentrale Betrachtungsgegenstand. Mit dem Simulationsprogramm EconSim entwickelt der Autor ein Modell, das es Ökonomen ermöglichen soll, deutlich komplexere Abbilder realer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402926
Events und Wege aus der Krise -- Die Veranstaltungsbranche in Deutschland -- Herausforderungen an die Event- und Messeforschung im Kontext der Corona-Krise -- The Power of Hybrid Events -- Wie verändert ein Virus Messeformate? Stand und Perspektiven der Eventforschung:- „Live is Life“? --...
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Einleitung -- Überblick über die ökonomischen und medizinischen Grundlagen -- Der Gesundheitssektor im Allgemeinen -- Wirtschaftliche Analyse der Pharmaindustrie -- Ökonomische Randbereiche der Pharmabranche -- Derzeitiger Stand der Arzneimittelforschung und -entwicklung -- Produktformen --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192327
Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Institutional Routines and the Victorian Publishing Industry -- Chapter 3: Authorship: Legitimation of a Literary Profession -- Chapter 4: Literary Agents: Middlemen of the Industry -- Chapter 5: Publishing Power Houses -- Chapter 6: The Macmillans: A...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398909
From the late 1930s until December 7, 1941, isolationism and an antipathy toward war in Europe were strong political currents in the US. However, once the US entered World War II, the entire apparatus of the US government was mobilized to “market” the war to Americans who were incredulous...
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