Showing 1 - 10 of 130
1. Emerging Balkans in Transition -- 2. Financial Globalization -- 3. Trade in Services, Regional Integration and EU Accession Process -- 4. Banking in Transition: On the Road to Success -- 5. Does Stock Market Development Cause Growth? -- 6. Recent Financial Sector Developments in the Emerging...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012422777
1 Space and Time are Inextricably Interwoven -- 2 Time Series for Spatial Econometricians -- 3 Spatial Data Analysis and Econometrics -- 4 The Spatial Conectivity Matrix -- 5 Unit Root and Cointegration Tests in Spatial Cross-Section Data -- 6 Spatial Vector Autoregressions -- 7 Unit Root and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398573
Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Key Concepts: A Series of Primers -- Chapter 3: Why is the World Always Changing? -- Chapter 4: Making Trends and Breaks Work for us -- Chapter 5: Indicator Saturation Methods -- Chapter 6: Combining Theory and Data -- Chapter 7: Seeing into the Future --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398751
1 Introduction -- 2 Econometric Modelling -- 3 Autoregressive Probability Models -- 4 Structural ECM Models -- 5 Aggregation -- 6 Empirical Money Demand -- 7 Conclusions -- A Technical Appendix -- A.1 Expansion of Polynomials -- A.2 Granger Representation Theorem -- A.3 Concentration of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021835
1.Introduction -- 2.Section One: How and why the COVID-19 economic crisis occurred? A customer behavior-based perspective -- 3.Five phases for how customer behavior changed in response to COVID-19 -- 4.Psychological and economic explanations for why the COVID-19 economic crisis occurred -- 5....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819074
Der Onlinefragebogen als empirische Erhebungsmethode -- Grundlagen des empirischen Arbeitens -- Formate von Fragen -- Die Formulierung von Fragen -- Fragebogendramaturgie -- Den Fragebogen ins Feld bringen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821390
Grundbegriffe -- Käuferverhalten -- Marktforschung -- Strategisches Marketing 1: Begriff, Analysen und Tools … -- Strategisches Marketing 2: Marketingziele und Marketingstrategien -- Produkt- und Markenmanagement -- Preismanagement -- Vertriebs …Dieses Buch bietet eine kompakte Einführung in wesentliche Themengebiete des modernen Marketing. Als kundenorientierte …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012803916
digitalization, marketing and finance, etc., that will develop innovative instruments for countries, businesses, and education to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013040843
Marketing -- Praxisbeispiele multisensorischer Marken -- Fazit und Ausblick -- Experteninterviews. …Dieses Buch ist eine kompakte Einführung in das Thema Multisensorisches Marketing. Paul Steiner untersucht die … Inhalt • Wahrnehmung und Wirkung multisensorischer Reize • Markenrecht – Markenformen mit Sinn • Multisensorisches Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013040863
-- Strategisches Marketing-Controlling: Delphi-Analyse, Future Studies, Frühaufklärung, Analysetechniken -- Operatives Marketing … Überblick über die erfolgsrelevanten Aspekte des strategischen und operativen Marketing-Controllings. Ebenso erhalten … des Marketing-Controllings sowie die zahlreichen neuen Möglichkeiten etwa im Bereich des Online-Marketing und des E …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519870