Showing 1 - 10 of 13
refreshingly stimulating manner. In this book, he looks at the hyper connected and hyper segmented consumer of China, influence of … marketing consultancy and consumer insights and 15 years of first-hand experience in observing the Chinese consumers … into the Chinese Consumer Mind -- 8. Branding in China -- 9. The Changing Marketing Game -- 10. Looking Ahead. 11 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395904
Consumer (co-)ownership in renewable energy (RE) is essential to the overall success of Energy Transition. In June 2018 … consumer participation. This book is addressed to energy consumers in local communities, their municipalities and to the policy … energy, e.g. in Asia, Africa and Latin America, may be interested in the benefits of consumer ownership. While demand for …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397051
Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. An overview of the luxury fashion industry -- Chapter 3. The new consumers of luxury -- Chapter 4. The omnichannel strategy in the fashion industry -- Chapter 5. “See now buy now” -- Chapter 6. Additive manufacturing and smart textiles -- Chapter 7. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399585
Chapter 1: Voice -- Chapter 2: Consumer Voice -- Chapter 3: Voicesumers -- Chapter 4: How to Voice -- Chapter 5 …This book proposes a new type of consumer called a voicing consumer, or a voicesumer. This type of consumer is shaping … author as "real establishment of market democracy," consumer voice is gaining more importance in today's world, especially …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399706
Menschenbilder aus Antike und Neuzeit -- Menschenbilder in den modernen Wissenschaften -- Der Konsument als neue soziokulturelle Leitfigur -- Der souveräne, der naive und der aktive Konsument -- Extended Case Method und Mobile Ethnographie
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402295
Bedeutung von Augmented-Reality-Anwendungen im Handel -- Theoretische Grundlagen der Akzeptanzuntersuchung -- Entwicklung von Ansätzen zur Akzeptanzuntersuchung mittels Indikatorskalen im Fragebogen bzw. teilautomatisierter Textanalyse von Online-Kundenrezensionen -- Empirische Überprüfung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402805
Die Macht der Konsumenten - die Beschreibung einer Veränderung -- Das Phänomen aus ökonomischer Sicht -- Das Phänomen aus soziologischer Sicht -- Das Phänomen aus psychologischer Sicht -- Das Phänomen aus philosophischer Sicht,.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402826
Martin Ulber beleuchtet das Wechselspiel zwischen Mitarbeitern und Konsumenten sowie dessen Auswirkungen auf nachhaltigen Konsum. Dazu charakterisiert er nachhaltigkeitsorientierte Unternehmen (Sustainability Brands), die Rolle ihres Personals und ihrer Konsumenten. Er präsentiert eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402904
Konsumenten wählen im Zuge der Digitalisierung immer öfter Subskriptionen bzw. Abonnements, um ihre Einkäufe zu automatisieren. Im Mittelpunkt des essentials von Severin Friedrich Bischof und Thomas Rudolph stehen Subskriptionen für Konsumgüter, die von Konsumenten in der Vergangenheit in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402907
Einführung -- Humorvolle Kommunikation: Humor aus kommunikationstheoretischer Perspektive -- Identifikation des psychologischen Wirkmechanismus von Humor in der persönlichen Kommunikation zwischen Anbieter und Konsument im Kontext von Service-Fehlern und Service-Recovery -- Analyse der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403306