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Chapter 1 - Introduction -- Chapter 2 – MacIntyre’s virtue-practice-institution framework -- Chapter 3 – Business within capitalism and MacIntyre -- Chapter 4 – Alternative forms of enterprise and MacIntyre’s framework -- Chapter 5 – Defining Social Enterprise -- Chapter 6 –...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013365062
The social business hybrid organization - an ideal type hybrid organization? -- Hybridity in organizational theory - an institutional logics perspective -- Success in the context of social business hybrids - a complex theorizing challenge -- Challenges of social business hybrids which arise from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399460
Designing Social Innovation for Sustainable Livelihoods -- Designing Sustainable Livelihoods for Informal Markets in Dhaka -- Designing Livelihoods Responsibly: Insights from Seed Conservation and Management Practices among Farming Communities in India -- Designerly Ways for Sustainable...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821391
Vor- und Grußwörter -- Teil I: Einführende Beiträge in die Diversitäts- und Inklusionsthematik -- Teil II: Empfehlungen der Wissenschaft sowie Diversitätsberatung -- Teil III: Geschäftsmodelle von Social Enterprises zur Förderung von Inklusion.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519925
In diesem Band wird fundiert und praxisnah ein besonderer Zugang zu Corporate Social Responsibility vorgestellt: Das Social Enterprise. Unternehmen reagieren in vielfältiger Weise auf die neuen Anforderungen, die die Gesellschaft an sie stellt. Dies geschieht zum einen durch das Einrichten von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402393
Die Herausgeber wollen mit diesem Band ein Neu-Denken von auf Wachstum basierenden Wirtschaftsformen und damit einhergehenden Gesellschaftsformen anregen, mögliche Alternativen zu traditionellen Wachstumsdebatten aufzeigen und neue Formen der Organisation von Wirtschaft und Gesellschaft zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012585349
Chapter 1: Social Entrepreneurship and Grand Challenges -- Chapter 2: Social Entrepreneurship, Grand Challenges and Crisis—what we know so far -- Chapter 3: Social Systems and Modern Society -- Chapter 4: Spaces and places from the imagination to reality—the case of the global COVID-19...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013349731
1. Introduction -- 2. Role and Characteristics of Social Enterprises (SEs) within Nonprofit Organizations (NPOs) -- 3. Intellectual Capital Within Nonprofit Organizations (NPOs) -- 4. Intellectual Capital and Firm Performance -- 5. Intellectual Capital: An Empirical Analysis -- 6. Discussion of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012596880
Social marketing has become an indispensable tool for all types of organizations worldwide. This book presents high-quality cases on the development, implementation, and analysis of different social marketing campaigns that have been created by non-governmental organizations, public...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012003414
Part I: Climate Change challenge, CSR, ESG issues: the state of the art -- Chapter 1: Introduction -- Chapater 2: Self-consciousness and awareness as adaptation enablers -- Chapter 3: Climate change challenges and the policy makers initial response -- Chapter 4: SRI, ESG and Value of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013040868