Showing 1 - 10 of 391
Wie visuelle Signale wirken -- Die „Big Four“: Die vier zentralen visuellen Wahrnehmungsdimensionen -- Die Kombination der „Big Four“ -- Anwendungen in der Marketingpraxis (Relaunches, Launches, Line Extensions, taktische visuelle Anpassungen) -- Beobachtungen, Fragen & Learnings aus der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402756
1. Introduction: Make Sense of Innovation -- 2. Build a Shared Strategic Vision of Innovation -- 3. Manage Entrepreneurial Ecosystems -- 4. Identify Attractive Innovation Opportunities -- 5. Develop a Balanced Portfolio of Business Models -- 6. Nimble Execution: Fail Fast and Win Big -- 7....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192310
Part I Understanding Market Competition -- 1. Managing Brands in Competitive Marketplaces -- 2. Branding Decisions -- 3. Brand Positioning and Value Creation -- Part II Managing Brands -- 4. Branding Strategy -- 5. Brand Portfolio Management -- 6. New Trends in Brand Management -- 7. Branding in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398835
Warum so viele Offerten vor die Wand fahren -- Was Kunden von Angeboten erwarten -- Entscheidungsvorlagen statt Produktbroschüren -- Typische Fehler bei der Angebotserstellung -- Das Angebots Performance Grid -- Baupläne für Offerten -- Neun Schritte zu überzeugenden Angeboten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013414564
Grüner Konsum -- Geschichte der Ökobranche und die wirtschaftliche Bedeutung der Ökobranche heute -- Die berühmten Lohas – Eine fulminante Marketingidee -- Gibt es grüne Trends? -- Die Marke als soziales Bündnissystem -- Die Marke aus juristischer, ökonomischer und soziologischer Sicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012585256
Paul Steiner untersucht die marketingspezifische Relevanz des menschlichen Sinnessystems und die verschiedenen Facetten multisensualen Brandings. Der Autor liefert dazu Grundlagen der Markenführung und wichtige Ansatzpunkte zur multisensualen Gestaltung von Marken, um so Konsumenten langfristig...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402859
Entrepreneurship, Gründungen, Marktdynamik -- Unternehmerische Selbständigkeit, Gründungsgeschehen und Marktdynamik in … Deutschland -- Entrepreneurial Choice: Wer gründet ein Unternehmen? Merkmale von Gründern -- Entrepreneurship als Prozess … Unternehmensgründungen -- Wirkungen von Gründungsprozessen -- Entrepreneurship-Politik. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012694959
level) geared towards entrepreneurship development. Focusing on diverse environments, systems and life cycle stages: young … interested in the interaction of entrepreneurship, knowledge competencies, human resources management and innovation … -- Entrepreneurship success factors in high and low early stage entrepreneurship intensity countries -- Reasons for the almost complete …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395840
Entrepreneurship can make a difference in a society when its success stories are celebrated and its lessons learned … Lecturer & MD, Martin Trust Center for MIT Entrepreneurship, USA, and Author of Disciplined Entrepreneurship (2013) This book … sheds light on one of the biggest development issues of our time: how the rise of entrepreneurship and the associated …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396049
, business development and entrepreneurship. This personal story conveys the substance of content taught in the classroom in a … questions about innovation, entrepreneurship, and career success. The book serves as an essential guide for those who wish to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399407