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Unternehmensgründungen sind für die wirtschaftliche Entwicklung eines Landes von zentraler Bedeutung, da sie Marktwachstum und -wandel und damit die Dynamik einer Wirtschaft beeinflussen. Nach dem Motto "erst informieren, dann gründen" definiert das Lexikon mehr als 1.500 Begriffe aus den...
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„Entrepreneurial Marketing“ präsentiert die speziellen Möglichkeiten und Anforderungen für Gründer, Gründungsinteressierte und Studierende an eine marktorientierte Unternehmensführung und vermittelt auf diese Zielgruppe zugeschnittene Empfehlungen. Renommierte Persönlichkeiten an der...
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Grundlagen: Begriffe, Entwicklungen, Handlungsrahmen -- Ideenfindung: Voraussetzungen, Methoden, Marktstrukturen -- Ideenformulierung: Businessplan, Geschäftsmodelle, Prozesse -- Ideenumsetzung: Produkt, Wettbewerb, Marktzugang -- Ideenfortführung: Kommunikation, Beteiligung, Exit --...
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Entrepreneurial Marketing: Besonderheiten und Ausgestaltungsmöglichkeiten -- Entrepreneurial Marketing: Die Theoriezugänge -- Die theoretischen Grundlagen des Entrepreneurial Marketings -- Implikationen des Market-Based-View für das Entrepreneurial Marketing -- Die ressourcenbasierte...
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Idea of Strategic Planning -- Strategic Documents and the Strategy Planning -- Initializing Strategic Planning -- Strategic Analysis at the Corporate Level -- Developing the Corporate Strategy -- Strategic Analysis at the Business Level -- Developing the Business Strategies -- Finalizing...
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This book focuses on the development of strategies for the successful internationalization of large and medium-sized companies. Becoming international offers important opportunities for companies of all sizes, but in an increasingly complex environment, the strategic planning involved is also a...
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Introduction -- Internationalization: Facts and Figures About Internationalization -- Drivers of Internationalization for Companies -- Strategic Planning in General and in the International Context: Strategic Planning in General -- Strategic Planning of a Domestic Company as the Starting Point...
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Preface -- Brief contents -- Contents -- List of figures -- List of inserts -- Introduction -- Part I: Idea of strategic planning -- Part II: Strategic documents and strategy planning process -- Part III: Initializing strategic planning -- Part IV: Strategic analysis at the corporal level --...
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A company's strategies define its future direction specifying not only target market positions for many years to come, but also the key competitive advantages both at the level of the market offers and for resources. Developing future strategies is an important and complex task which is the core...
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Idea of Strategic Planning -- Process of Strategic Planning and Resulting Documents -- Project Planning, Analysis and Mission Statement Revision -- Developing the Corporate Strategy -- Developing the Business Strategies -- Implementing, Assessing and Approving the Strategies
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