Showing 1 - 10 of 11
Unternehmensgründungen sind für die wirtschaftliche Entwicklung eines Landes von zentraler Bedeutung, da sie Marktwachstum und -wandel und damit die Dynamik einer Wirtschaft beeinflussen. Nach dem Motto "erst informieren, dann gründen" definiert das Lexikon mehr als 1.500 Begriffe aus den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019015
„Entrepreneurial Marketing“ präsentiert die speziellen Möglichkeiten und Anforderungen für Gründer, Gründungsinteressierte und Studierende an eine marktorientierte Unternehmensführung und vermittelt auf diese Zielgruppe zugeschnittene Empfehlungen. Renommierte Persönlichkeiten an der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019442
Grundlagen: Begriffe, Entwicklungen, Handlungsrahmen -- Ideenfindung: Voraussetzungen, Methoden, Marktstrukturen -- Ideenformulierung: Businessplan, Geschäftsmodelle, Prozesse -- Ideenumsetzung: Produkt, Wettbewerb, Marktzugang -- Ideenfortführung: Kommunikation, Beteiligung, Exit --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019753
Entrepreneurial Marketing: Besonderheiten und Ausgestaltungsmöglichkeiten -- Entrepreneurial Marketing: Die Theoriezugänge -- Die theoretischen Grundlagen des Entrepreneurial Marketings -- Implikationen des Market-Based-View für das Entrepreneurial Marketing -- Die ressourcenbasierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014551
This volume offers a comprehensive state-of-the-art portrait of entrepreneurship and small business management issues in former Yugoslavian countries. Further, it provides a wealth of theoretical and empirical evidence on the role of entrepreneurship in transition economies and emerging markets....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395848
This book presents a curated collection of research on ethnic entrepreneurship, focusing on the informal sector. The common theme of the expert contributions is that entrepreneurial motivation to start informal business is paramount to ethnic groups. In particular, the book explores the factors...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396003
The bestselling Purchasing Chessboard® concept, used by hundreds of corporations worldwide to reduce costs and increase value with suppliers, is the topic of this successful professional book now published in its third edition. The 64 squares on the Purchasing Chessboard provide a wealth of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397934
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516031
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015359
The approach used on a given spend item should largely depend on the balance between supply power and demand power. That is the logic behind the bestselling Purchasing Chessboard®, used by hundreds of corporations worldwide to reduce costs and increase value with suppliers. The 64 squares in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425384