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Wie führt man Kunden direkt zum Kauf? Indem man Kaufprozesse gezielt anstößt und auf dem Weg zum Abschluss die richtigen Impulse setzt. Denn allein der funktionale Nutzen eines Produkts, seine emotionalen Attribute oder ein sorgfältig designter Markenauftritt reichen bei weitem nicht aus, um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012805674
Through a comprehensive analysis of cognitive factors and eco-innovation attributes, this book provides an understanding into why and how renewable energy technologies are adopted in an emerging market. Drawing on theories such as theory of reasoned action and theory of planned behaviour,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397636
This paper provides a guideline for how the entire process chain of automotive after-sales services could be researched in China. In addition, Schwartz's individual level value theory is introduced as a beneficial operationalisation approach to cultural marketing. So, values are modelled as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397866
Based on the Self-Esteem Theory, Gender Theories, the Cognitive Dissonance Theory and the Social Comparison Theory Sabrina Brauneis investigates the relationship between body weight (conceptualized and measured here using the Body Mass Index (BMI)) and skepticism towards advertising. The first...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398064
, Einstellung, Entscheidung Interindividuelle Unterschiede Soziale Umwelt, physische Umwelt, mediale Umwelt Konsumentenverhalten im …. Payam Akbar ist Wirtschaftspsychologe. Er forscht und lehrt zu den Themen Marketing-Management und Konsumentenverhalten an … -- Entscheidung -- Interindividuelle Unterschiede -- Soziale Umwelt -- Physische Umwelt -- Mediale Umwelt -- Konsumentenverhalten im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401714
Firms increasingly concentrate their Corporate Social Responsibility strategies within marketing by implementing Cause-Related Marketing programs. Especially against the background of an increased marketing accountability, Denise Steckstor develops a comprehensive model of Cause-Related...
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Introduction -- Chapter 1 Explaining Consumer Choice -- Chapter 2 Consumer Choice as Behavior -- Chapter 3 Beyond Behaviorism -- Chapter 4 The Ascription of Intentionality -- Chapter 5 Intentional Psychologies -- Chapter 6 Consumer Choice as Action -- Chapter 7 Consumer Choice as Decision:...
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Verhaltenswissenschaftliche Preisforschung -- Wirkung von Kundenzufriedenheit und Kundenbegeisterung auf das Kundenpreisverhalten -- Theorie kognitiver Dissonanz, Equity Theorie und Theorie des wahrgenommenen Risikos.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017678
Dieses Buch zeigt, wie Sie den „Reason to Believe“ Ihrer Produkte und Dienstleistungen strukturiert erarbeiten und gezielt kommunizieren können. Denn der „Reason to Believe“, das Gefühl des Vertrauens, liefert Kunden den alles entscheidenden Kaufgrund – nicht der USP oder das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017819
Modell zur Analyse des Einflusses der Selbstkongruenz auf die Absatzkanalwahl von Multichannel-Shoppern -- Empirische Überprüfung der Entstehung und Wirkung der absatzkanalspezifischen Selbstkongruenz -- Implikationen zur systematischen Entwicklung eines integrierten, identitätsbasierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018365