Showing 1 - 10 of 153
Verknüpfung von Schematheorie und der Theorie des überlegten Handelns erweist sich in diesem Zusammenhang als gewinnbringendes …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516718
vDie Einführung neuer Produkte am Markt ist von zentraler Bedeutung für die Wettbewerbsfähigkeit eines Unternehmens. Dabei sind in den letzten Jahren insbesondere Marketingmaßnahmen in der Phase vor der physischen Markteinführung in den Blickpunkt des Interesses gerückt. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517424
Through a comprehensive analysis of cognitive factors and eco-innovation attributes, this book provides an understanding into why and how renewable energy technologies are adopted in an emerging market. Drawing on theories such as theory of reasoned action and theory of planned behaviour,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397636
The present approach and its problems.-The case for a cross-border-only regulation.-Scope defining “cross-border”.-An EU consumer transactions regulation.- substantive issues -- private international law issues -- The debate about an “optional instrument” and the EUCTR
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014552558
Innovationen sind für die Wirtschaft von unumstritten hoher Bedeutung. So investieren deutsche Unternehmen jährlich über 100 Milliarden Euro in die Entwicklung neuer Produkte. Durch die Resistenz von Konsumenten gegenüber Innovationen scheitern diese jedoch häufig am Markt. Tobias E. Haber...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517455
Diffusionstheorie -- Komplexe Produkte und Systeme -- Forschungsmethode: Systemdynamischer Ansatz -- Aufbau des Diffusionsmodells für KoPS -- Analyse des Modellverhaltens -- Strategische Steuerung des Diffusionsprozesses -- Zusammenfassung und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014794
Despite the critical role that managers ascribe to innovation, the high failure rates of newly introduced products indicate that success is difficult to achieve. Nicolas Zacharias addresses this challenge using an integrative approach that deals with the complex organizational antecedents and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015446
„Innovationen im Kundendialog“ ist ein Plädoyer für ein reales Marketing, welches sich auf reales Kundenverhalten stützt. Viele Marketingkonzepte sind fein ausgedacht, aber sie zielen am Markt und Kunden vorbei. Mit Kunden im echten Dialog zu sein ist ein Anspruch und ein Erfolgsprinzip....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425146
The current shift in demographics – aging and shrinking populations – in many countries around the world presents a major challenge to companies and societies alike. One particularly essential implication is the emergence and constant growth of the so-called "silver market", the market...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521033
Investors are trying to generate excess returns through active investment strategies. Since the outbreak of the financial crisis, investors face a situation where increased risks are accompanied by falling key interest rates. An optimal portfolio in terms of risk and return becomes a perpetual...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819111