Showing 1 - 10 of 26
This engaging book presents a lively debate surrounding the professionalization of leadership. With contributions from both sides of the argument, the book considers the historical overview of leadership and management as a profession, questions what constitutes a profession, and critically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395885
Learn the skills you must master to assume leadership roles-creative directors, art directors, and advertising managers-on creative teams and in integrated branding campaigns for corporate clients. This book compares and contrasts the skill sets and responsibilities of creatives with those of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396209
This book examines the central role of negotiation in gaining, exercising, and retaining leadership within organizations, large and small, public and private. Its aim is to instruct readers on the way to use negotiation to lead effectively. For far too long conventional wisdom has proposed that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396271
Yanick Kemayou investigates how the socioeconomic background of organizational leaders can explain their management-relevant attitudes. The study provides theory development and first empirical tests of the impact of leaders’ socioeconomic background on their risk propensity, sense of control...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396301
"Alan Coppin is a rare individual. His experience and insight span private and public sectors, charities, and the Armed Forces. The vital importance of human capital is the thread which has bound all this together. His book is a rich gold mine of data, research, wisdom and anecdote." -Sir Gerry...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396371
This book shares the learnings and perspectives of two pioneer women who waded the many challenges posed by multiculturalism and gender in one of the corporate environments more rigid and traditional in the business world: the energy sector in the Middle East. How they managed to create a growth...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396661
Dieses Buch gibt aus der Führungserfahrung des Autors ausgewählte „Klassiker“ zu scheitern in kompakter Form wieder und soll Führungskräften die Möglichkeit geben, aus Fehlern anderer zu lernen. Entscheidungen zu treffen war noch nie so riskant wie heute und Fehlentscheidungen bzw....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401425
„Ein guter Spruch ist die Wahrheit eines ganzen Buches in einem einzigen Satz.“ (Theodor Fontane) Eine gelungene Einleitung für eine Rede, eine pointierte Aussage für eine Präsentation oder ein Paper - mit diesem Buch sind Sie immer gut gerüstet. Über 2.600 sorgfältig ausgewählte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401515
Führungseigenschaften und Motive -- Self-Leadership -- Führungsmotivation -- Fallstudie OPTRON: Gerhard Ospelt (Teil A) -- Full Range Leadership -- Fallstudie OPTRON (Teil B und C) -- Superleadership und Empowering Leadership -- Fallstudie OPTRON: Learn to Lead (Teil D).
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016123
Dieses Buch ist ein Reiseführer in die nahe Zukunft der Führung in neuen Organisationsformen. Führungskräfte werden anders arbeiten, anders führen und vor allem anders denken als bisher. Traditionelle Führungsmodelle funktionieren mehr schlecht als recht, bisherige Erfolgsrezepte wirken...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017578