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Wilhelm Griga explores benefits of inpatriation, issues, remediation strategies, and factors influencing inpatriate assignment effectiveness to better fulfill individual and organizational demands. The author covers inpatriation theory and presents empirical research results on inpatriates from...
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Economic globalisation and technological change are the two issues that concerned people in the past, concern them today and will concern them in the future - all over the world, poor or rich. Traditionally, questions about allocative effects are asked: What are the labour market implications?...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016562
Eine der bekanntesten Marken weltweit und Segment-Marktführer zu werden – für viele Unternehmen erstrebenswert. Aber wie? Dieses Buch erläutert am konkreten Beispiel McDonald’s, wie globale Unternehmen mit einer konsequenten, aber auch immer wieder modifizierten Marketing-Strategie zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019468
Wolfgang Markus Gleich verdeutlicht in diesem Buch, dass sich Unternehmen durch Internationalisierungsschritte wirksam gegen ausländische Konkurrenten im eigenen Heimatmarkt verteidigen können. Untersucht werden hierbei insbesondere Vergeltungsschläge im Heimatmarkt der Angreifer. Hierdurch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019491
Anja Corduan untersucht, inwieweit die in der Wissenschaft argumentierten Kommunikationsansätze für Social Media pauschale Gültigkeit beanspruchen können und ob diese kulturellen Besonderheiten unterworfen sind. In der vergleichenden Studie werden die USA, Deutschland und China analysiert,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019882
The European Commission presented a strategy that would allow EU companies to compute their EU tax base under a single set of tax rules at the EU level and use a common formula to distribute this tax base across the individual Member States. Company Tax Reform and Formulary Apportionment in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520427
Immer mehr Unternehmen messen dem Aufbau einer starken Corporate Brand eine hohe Bedeutung zu. International tätige Unternehmen betreiben in ihrem Heimatland zumeist beachtliche Marketingaufwendungen, um bei den Zielgruppen ein eindeutiges und positives Unternehmensbild zu verankern. In den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014593
Marketers have to understand how the information that consumers associate with a company and its products affects their responses to those products. Adressing this issue, Markus Meierer analyzes firstly if consumers from Germany, France, Romania, Russia, and the USA perceive an internationally...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015144
In the past decades, the notion of differentiated subsidiary roles within multinational network corporations has inspired a considerable amount of research. Surprisingly, the question of whether headquarters and subsidiary managers perceive a certain subsidiary’s role in the same way has been...
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Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521021