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Worldwide, there is considerable interest in postal and delivery economics. Governments, particularly in the European Union, are examining closely the roles of the two systems and how best to regulate them. This volume brings together 20 essays originally presented at the 12th Conference on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014013945
theory of Stackelberg competition and Nash competition with strategic investment under endogenous entry. These theories are … theory of Stackelberg competition and Nash competition with strategic investment under endogenous entry. These theories are …This book reviews recent progress in the theory of oligopoly and market leadership and provides new results on the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520714
Eine lang anhaltende Debatte in der managementwissenschaftlichen Literatur kreist um den Zusammenhang zwischen der Markteintrittsreihenfolge und dem daraus resultierenden Unternehmenserfolg. Daran anknüpfend untersucht Stefan Gutberlet am Beispiel von imitativen Unternehmensgründungen in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015584
als prädestiniert für einen frühzeitigen Markteintritt und damit für den besonderen Erfolg des Innovators. Eine große …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516858
‘This book is a timely effort to rethink Africa’s economic narrative. For nearly two decades Africa’s popular storyline was represented by the “Africa Rising” meme built on the commodity boom and rise of China as Africa’s leading trading partner. It was simple, catchy and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398306
This book takes a multi-disciplinary approach to analyzing the nature of “competition” and “competitive advantage … a long-term force, it has been monopoly, and not competition, that has been the prevailing market structure in the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017347
This book aims to bring together different contributions highlighting how the recent changes that modify universities’ activities, such as the necessity to internationalize and crucially rely on third party funding, and the new entrepreneurial trajectories stemming from the recent...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020289
Der Wettbewerb zwischen Plattformen -- Theoretische Ansätze zur Analyse des Wettbewerbs zwischen Business Webs auf … organisatorischer Ebene -- Das Business Web als neue Organisationsform im kollektiven Wettbewerb -- Strategien im Wettbewerb zwischen … Business Webs -- Fallstudie zum Wettbewerb zwischen Business Webs im IPTV-Markt -- Schlussbetrachtung. …
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Zur Sicherung ihres langfristigen Erfolges sind Unternehmen permanent gefordert in neue Märkte und Marktsegmente einzutreten. Hierbei stellt sich die Frage, ob Unternehmen erfolgreicher sind, wenn sie als Erster in einen Markt eintreten (Innovatorstrategie) oder wenn sie bewusst abwarten und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517362
Welche Marktbearbeitungsstrategien sind in Zukunft besonders erfolgversprechend? Für diese zentrale Fragestellung des Strategischen Managements leitet Walter Schertler auf Basis aktueller Forschungsergebnisse eine effektive Segmentierungslogik für Märkte ab. Im Mittelpunkt des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015821