Showing 1 - 10 of 1,822
-ökonomische Vorstellungen als zentrale Frage der Wirtschaftsethik • Voraussetzungen für eine funktionierende Wirtschaftsordnungspolitik …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401704
Grundlagen der Wirtschaftsethik -- Ethische Bewertungsansätze -- Der Mensch in der Wirtschaft -- Markt und Moral … der Wirtschaft eingefordert werden. Die Wirtschaftsethik umfasst gemäß dem Sprachgebrauch sowohl die Ethik der Unternehmen … übergreifendes Lehrbuch für Wirtschaftsethik zu entwickeln. Im Mittelpunkt steht die Diskussion, inwiefern Ethik in der Wirtschaft …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020335
Ethikbasierte Unternehmensführung und organisationales Commitment gelten in Wissenschaft und Praxis als wichtige Faktoren für den Unternehmenserfolg. Unternehmen haben Interesse an Ethik, da diese vielerseits von ihnen eingefordert wird, und an Commitment, da Mitarbeiter mit Commitment sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015489
Das Konzept des Franchisings -- Die Modellierung von Dilemmastrukturen -- Die Entstehung von Kooperation -- Positive Analyse - Kausalität zwischen Dilemmastrukturen und Franchising -- Normative Analyse - Ethische Würdigung -- Ergebnisse und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424818
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521081
Introduction -- Adam Smith and the Free Market -- The Concepts of Private, Public and Merit Goods -- Business Ethics and Eleven Categories of Merit Goods -- The Ethical and Socio-political Dimensions of the Financial Crisis of 2007-08 and the Subsequent Recession -- Conclusion
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016454
This book reflects philosophically about the socio-political dimension of economics. Part I provides normative reflections on the economy: Section I reflects on the interconnections between the multiple discourses on the economy, section II presents Hegel's claim that the economic order is an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520919
This book offers a radical new way of approaching the Old Testament. Sigmund Wagner-Tsukamoto argues that rational, institutional and constitutional economic lessons can be derived from the Old Testament, with applications to social conflict and resolution. The book suggests that this religious...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012053821
contemporary responsible business theory and practice …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396121
This book addresses the emerging field of neuromarketing, which, at its core, aims to better understand the impact of marketing stimuli by observing and interpreting human emotions. It includes contributions from leading researchers and practitioners, venturing beyond the tactics and strategies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396207