Showing 1 - 10 of 2,415
Verknüpfung von Schematheorie und der Theorie des überlegten Handelns erweist sich in diesem Zusammenhang als gewinnbringendes …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516718
Do brand communities really work for FMCG? Can brand-community members be characterized by specific behavioral attributes? Are there significant differences between members and those simply visiting the brand-community site? In her study Sandra Meister derives a set of behavioral attributes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015820
Neue Produkte erfolgreich in den Markt einzuführen stellt heute mehr denn je eine zwingende Voraussetzung für den nachhaltigen Unternehmenserfolg dar. Dies gilt besonders für Hersteller schnelldrehender Konsumgüter, die neben einem zusehends mächtigeren Handel, mit kurzen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425121
Innovation is a continuous dialog. This dialog has reached a new dimension in the digitalized information age. The necessity of managing strategic collaboration activities and information flows within and across organizations led thereby to a new thinking in management. As a result, both...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397835
This edited volume brings together academics from both innovation and marketing fields to explore the additional value for companies that can be generated with the innovations in marketing and the marketing of innovations. If ideas need to reach the marketplace, then marketing strategies,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402077
Communication has become a critical factor underpinning successful innovation. As a new communication field, innovation communication facilitates the successful launches of new products and services, the establishment of stakeholder relationships, and the strengthening of corporate reputation in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017408
Innovationsmanagement Fach- und Führungskräfte in Unternehmen mit diesen Schwerpunkten Der Autor Dr. Manuel Hütter promovierte bei Prof. Dr …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018941
Die Urlaubsreisen der Deutschen -- Tourismus und Nachhaltigkeit -- Marketing für einen nachhaltigeren Tourismus -- Das INVENT-Zielgruppenmodell „Urlaubs- und Reisestile“ -- Marketingstrategien für den nachhaltigen Massenmarkt -- Entwicklung und Vermarktung nachhaltiger Angebote --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517080
Im Umfeld des zunehmenden globalen Wettbewerbs hat die Generierung und Umsetzung hochinnovativer Produktentwicklungsvorhaben essentielle Bedeutung für das langfristige Überleben von Unternehmen. Die Phase der Umsetzung wird dabei als besonders aufwendig und risikoreich eingeschätzt. Der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015216
The current shift in demographics - aging and shrinking populations - in many countries around the world presents a major challenge to companies and societies alike. One particularly essential implication is the emergence and constant growth of the so-called “graying market” or “silver...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425090