Showing 1 - 10 of 1,746
A Einführung in die Arbeit -- B Darstellung der Ausgangssituation -- C Marktversagen -- D Strategische Handelspolitik -- E Konkurrenzverhalten der Wettbewerbskräfte -- F Schlussfolgerungen -- Quellenverzeichnis.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019158
Herausforderungen für die Gewährleistung von Versorgungssicherheit -- Überblick über ergänzende Mechanismen zur Sicherstellung von Versorgungssicherheit -- Modellierung von Kapazitätszubau im Rahmen eines mengenbasierten Kapazitätsmarktes -- Analyse und Interpretation unterschiedlicher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019096
Der Wettbewerb zwischen Unternehmen verlagert sich hin zum Wettbewerb zwischen ganzen Wertschöpfungsketten. Hierdurch gewinnt neben der effizienten Zusammenarbeit der am Leistungsprozess beteiligten Unternehmen die Interaktion mit dem jeweils angrenzenden Wettbewerbsumfeld (Beschaffungsmärkte,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517425
Over the last decades, technological progress has brought about a multitude of standardization problems. For instance, compatibility standards ensure the interoperability of goods, which is of decisive importance when users face positive externalities in consumption. Consumers' expectations are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520491
widely known as Stackelberg competition, has had tremendous impact on the theory of the firm and economic analysis in general …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015166
The book focuses classical oligopoly theory as developed in 1840-1940. By the end of this period oligopoly came under … the spell of game theory in its probabilistic equilibrium format. Work by Cournot, von Stackelberg, Palander, and … that the whole idea of rational expectations is untenable in dynamic oligopoly. Early original ideas in oligopoly theory …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522887
This book reflects the current thinking and research on how consumers’ perception of product risks and benefits affects their behavior. It provides the scientific, regulatory and industrial research community with a conceptual and methodological reference point for studies on consumer behavior...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397836
Do brand communities really work for FMCG? Can brand-community members be characterized by specific behavioral attributes? Are there significant differences between members and those simply visiting the brand-community site? In her study Sandra Meister derives a set of behavioral attributes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015820
Um der Problematik der zunehmenden Belastung der Konsumenten durch die Vielzahl an Informationen gerecht zu werden, und um sich in der Fülle der Angebote von anderen Marken und Produkten im Regal abzuheben, ist es für die Unternehmen von großer Bedeutung, eine kognitiv entlastende Produktwahl...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017236
Dieses Essential beleuchtet die Auswirkungen des Megatrends Urbanisierung und sucht nach logistischen Lösungen unter besonderer Berücksichtigung der digitalen und mobilen Revolution. Weltweit ziehen Menschen in großer Zahl in die Städte – mit schwerwiegenden logistischen Folgen: Während...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017704