Showing 1 - 10 of 2,001
Automobilindustrie Die Autorin Dr. Isabel Maria Staufer promovierte bei Prof. Dr. Manfred Kirchgeorg am Lehrstuhl für Marketingmanagement …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402171
Die Zielgruppe LOHAS: Konsumverhalten und Werte-Set -- Marketing-Zielgruppendifferenzierung -- LOHAS-Studienübersicht -- Mediennutzung -- Zukunft der Zielgruppe LOHAS -- Strategische Bedeutung und Marktpotential -- LOHAS-Marktbearbeitung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018172
„Entrepreneurial Marketing“ präsentiert die speziellen Möglichkeiten und Anforderungen für Gründer, Gründungsinteressierte und Studierende an eine marktorientierte Unternehmensführung und vermittelt auf diese Zielgruppe zugeschnittene Empfehlungen. Renommierte Persönlichkeiten an der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019442
Entrepreneurial Marketing: Besonderheiten und Ausgestaltungsmöglichkeiten -- Entrepreneurial Marketing: Die Theoriezugänge -- Die theoretischen Grundlagen des Entrepreneurial Marketings -- Implikationen des Market-Based-View für das Entrepreneurial Marketing -- Die ressourcenbasierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014551
Despite the fact that experts acknowledge the importance of the emerging markets, there is a dearth of real case studies specially focussed on marketing issues. This case study book addresses that need. It is also important and timely in providing a framework for instructors and researchers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013523006
Fundamente einer disaggregierten Wettbewerbsökonomie -- Wettbewerbstheoretische Bausteine -- Regulierungstheoretische Bausteine -- Industrieökonomische Bausteine -- Lokalisierung und Disziplinierung von Marktmacht -- Wettbewerbspolitische Leitbilder -- Marktmachtregulierung im Bereich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516890
Worldwide, there is considerable interest in postal and delivery economics. Governments, particularly in the European Union, are examining closely the roles of the two systems and how best to regulate them. This volume brings together 20 essays originally presented at the 12th Conference on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014013945
. The general theory is presented in the language of firm dynamics for the sake of convenience but applies to many other …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521305
Over the last decades, technological progress has brought about a multitude of standardization problems. For instance, compatibility standards ensure the interoperability of goods, which is of decisive importance when users face positive externalities in consumption. Consumers' expectations are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520491
This book reviews recent progress in the theory of oligopoly and market leadership and provides new results on the … theory of Stackelberg competition and Nash competition with strategic investment under endogenous entry. These theories are …This book reviews recent progress in the theory of oligopoly and market leadership and provides new results on the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520714