Showing 1 - 10 of 62
The 2018 International Conference on National Brand & Private Label Marketing is a unique academic forum for presenting and discussing original and significant contributions from researchers around the world on marketing issues facing retailers, store brand managers and national brand managers....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192306
In this book, the world’s foremost experts on pricing integrate theoretical rigor and practical application to present a comprehensive resource that covers all areas of the field. This volume brings together quantitative and qualitative approaches and highlights the most current innovations in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396093
Philipp Plank analyses the question, what drives the quality of cost-systems and is the quality of cost-systems directly and at best positively related to the firms’ performance. In other words, is it worth investing in complex cost allocation systems or are there environmental and/or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396307
Energy Markets -- Introduction to Price Models for Energy -- Price Dynamics in Electricity Markets -- Price-Driven Hydropower Dispatch Under Uncertainty -- On Cutting Plane Algorithms and Dynamic Programming for Hydroelectricity Generation -- Medium-Term Operational Planning for Hydrothermal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012227593
Dieses Buch liefert neue Lösungen und Ansatzpunkte für ein professionelles Pricing im Zeitalter der Digitalisierung. Der Autor entwickelt eine ganzheitliche und zugleich praxisbewährte Methode, die drei inhaltlich verbundene Ebenen miteinander verknüpft: Geschäftsmodell, Erlösmodell und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401570
Fabian Schnell develops a model indicating that by keeping real interest rates too low, monetary policy can distort the allocation of resources across firms and potentially delay economic recovery after a recession. This is a new channel of monetary policy that is especially relevant in view of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402085
Vielfalt durch Gestaltungsfreiheit im Wettbewerb -- Preisempfehlungen aus wettbewerbsökonomischer Sicht -- Die Zwecke der Preisbindung - Die Motive des Gesetzgebers -- Wettbewerbsökonomische Aspekte der Preisbindung in Wertschöpfungsketten -- Die negativen Folgen von Kundenverwirrtheit und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015792
Wie unterstützt das Preismanagement die Erreichung der Ziele von Banken? Zur Beantwortung dieser Frage verbindet Marc Oliver Blahusch systematisch die Ansatzpunkte aus der Behavioral Pricing-Forschung (Kundensicht) mit den Gestaltungsmöglichkeiten von Banken im Preismanagement. Dabei werden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015887
Zum Berufsverband, Member Relationship Marketing, Beitragsmanagement und zum Mitgliederverhalten -- Explorative Vorstudie -- Bezugsrahmen und Hypothesenbildung -- Methodik der wahlweisen Conjoint-Analyse -- Empirische Hauptstudie. .
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015924
Introduction -- Sales Strategy - Setting the Fundamental Course -- Sales Management - Designing Structures and Processes, Managing People and Living the Culture -- Information Management as the Key to Professionalism in Sales -- Customer Relationship Management - Staying on the Ball!
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016050