Showing 1 - 10 of 2,256
Produktinnovationen gelten in vielen Branchen als zentraler Faktor für das Wachstum und den Erfolg von Unternehmen. Innovationsfähigkeit von Unternehmen ist in diesem Zusammenhang ein beliebtes Schlagwort, das für erfolgreiche Innovationen steht, inhaltlich aber nur selten konkretisiert wird....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516644
This book offers 32 texts and case studies from across a wide range of business sectors around a managerial framework for Sustainable Business. The case studies are developed for and tested in executive education programmes at leading business schools. The book is based on the premise that the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396329
Überblick über das Lead-Markt-Konzept -- Überblick über das Lead-Markt-Konzept -- Lead-Märkte erkennen -- Was sind Lead-Märkte? -- Lead-Märkte erklären -- Warum werden Länder zu Lead-Märkten? -- Lead-Märkte nutzen -- Die Lead-Markt-Strategie in der Produktentwicklung -- Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014115
1 Introduction -- 2 Some Conceptual Foundations: A Primer on the Economic Structure of Professional Sport -- 3 The USFL as a Case Study -- 4 A Brief History of Post-World War II Rival Leagues -- 5 Explaining Competitiveness: Alternate Theoretical Frameworks -- 6 Property-Based Resources:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017347
Christian Grube analyses the value potential of patent protection of knowledge-based competitive advantages. His findings show that complex licensing contracts represent a profitable strategy to exploit the value of patented inventions and that bibliographic patent data can support the valuation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522886
Welche Marktbearbeitungsstrategien sind in Zukunft besonders erfolgversprechend? Für diese zentrale Fragestellung des Strategischen Managements leitet Walter Schertler auf Basis aktueller Forschungsergebnisse eine effektive Segmentierungslogik für Märkte ab. Im Mittelpunkt des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015821
auch enorme Wachstumsmöglichkeiten. Die Dynamic Capabilities-Perspektive und die Theorie der disruptiven Technologien …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021007
This book is about competitive advantage and how it is created at the company level. It is based on the premise that the alignment of strategies and control systems affects the firm's chances of successfully positioning itself in its chosen arena of competition
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014000
, students and practitioners in the areas of organizational theory and strategic management, this book clarifies the critical …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396113
Product- and Geographic Boundary Dynamics under Foreign Competition Pressure -- Vertical Boundary Dynamics under Foreign Competition Pressure -- Product-, Geographic-, and Vertical Boundary Dynamics, and their Inter-Relationships under Foreign Competition Pressure -- Conclusion and Implications...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522894