Showing 1 - 10 of 1,762
Preliminaries -- and Overview -- Demand Theory Under Review -- Quantile Regression: A Robust Alternative to Least … the emerging connection between neuroscience and consumer behavior, integrating the economic literature on demand theory … resource for any researcher, student or professional economist working on consumer behavior or demand theory, as well as …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521285
Spatial Monopsony -- Simple Static Monopsony -- Short-Run Spatial Monopsony -- Long-Run Spatial Monopsony -- Spatial Monopsony and the Gender Pay Gap -- Spatial Monopsony and Regional Differences in the Gender Pay Gap -- Dynamic Monopsony -- Simple Dynamic Monopsony -- A General Equilibrium...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521339
unter Risiko -- Innovationswettbewerb bei Spillover -- Produktdifferenzierung und Wettbewerb im heterogenen Oligopol … Produktdifferenzierung. Dazu gehören (aus kurzfristiger Sicht) Absatz- und Preisstrategien und (aus langfristiger Sicht) Innovations-, F …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516935
unter Risiko -- Innovationswettbewerb bei Spillover -- Produktdifferenzierung und Wettbewerb im heterogenen Oligopol … Produktdifferenzierung. Dazu gehören (aus kurzfristiger Sicht) Absatz- und Preisstrategien und (aus langfristiger Sicht) Innovations …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014106
Mit der zunehmenden Fragmentierung der Automobilmärkte stellt sich die Frage, wie Kunden hybride Produkte, die auf zwei oder mehr bekannten Produktkategorien basieren, in ihre bestehende Wissensstruktur integrieren. Darüber hinaus ist interessant, welche Marketingmaßnahmen die kognitive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015249
Markenerosion bezeichnet gemeinhin die nachlassende Differenzierungskraft von Marken. Doch welche Ursachen hat das Auftreten einer Markenerosion und welche Implikationen resultieren für die Managementpraxis? Adele Patricia Lodde untersucht die Entstehungsursachen dieses Phänomens, in dem sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425043
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520844
The Decision to Patent with Vertical Product Differentiation -- An Empirical Investigation of the Decision to Patent with Vertical Product Differentiation -- The Decision to Patent with Horizontal Product Differentiation -- An Empirical Investigation of the Decision to Patent with Horizontal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522842
This timely book makes a forceful argument that the analyses from behavioral economists are incomplete, the policies advocated by libertarian paternalists are misguided and unethical, and both actually reinforce the cognitive biases and dysfunctions that motivate 'nudges' in the first place. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106389
Die Vorlieben der Kunden zu kennen zählt zu den wichtigsten Voraussetzungen für eine erfolgreiche Produktpolitik, und ihre Messung ist ein zentrales Thema der Marketingforschung. Tobias Schneider stellt einen neuen Typus von Recommender-Systemen vor, der auf der Modellierung von Präferenzen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517427