Showing 1 - 10 of 339
Transportation management in today’s consumer goods industry can be characterized by a high proportion of outsourced transportation services. Due to rising freight costs consumer goods manufacturers are seeking opportunities to increase the efficiency of their transportation network. This book...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522958
.0 aufgezeigt. Darüber hinaus präsentiert der Autor eine Einführung in die Radio Frequency Identification Technologie (RFID) und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019163
-ID Infrastructure -- Anwendungsszenarien -- Aggregation und RFID -- Auswahl relevanter Prozesse -- Beschaffen -- Herstellen -- Liefern …Der Einsatz von Radio Frequency Identification (RFID) über Unternehmensgrenzen hinweg ist derzeit sehr gefragt. Es … Technologie betrifft. Seit einigen Jahren wird verstärkt der Einsatz von RFID auf dem Gebiet des Supply Chain Event Managements …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516534
— vom „Smart Label“ zum autonomen „Smart Object“ -- Technologie und Anwendungsfelder von RFID -- Warenflusssteuerung mit … RFID -- Prozessführung mit intelligenten Logistikobjekten -- Potentiale und Grenzen -- Grenzen der RFID-Technologie in der … Logistik -- Akzeptanz der RFID Technologie in Österreich -- Wirtschaftliche Bewertung der Konsequenzen des RFID-Einsatzes in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516655
, such as passive RFID tags, and evaluates their applicability. Furthermore, it outlines all steps for implementing history …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016802
applications such as production planning or supply chain management. Radio Frequency Identification (RFID) chips can play an … using RFID technology in a modern manufacturing and supply chain context. Areas of emphasis include integration of RFID data … into legacy IT architectures, RFID-MES-ERP integration, and cost-benefit considerations. Their presentation is not …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520917
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520639
This book reflects the current thinking and research on how consumers’ perception of product risks and benefits affects their behavior. It provides the scientific, regulatory and industrial research community with a conceptual and methodological reference point for studies on consumer behavior...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397836
Do brand communities really work for FMCG? Can brand-community members be characterized by specific behavioral attributes? Are there significant differences between members and those simply visiting the brand-community site? In her study Sandra Meister derives a set of behavioral attributes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015820
Um der Problematik der zunehmenden Belastung der Konsumenten durch die Vielzahl an Informationen gerecht zu werden, und um sich in der Fülle der Angebote von anderen Marken und Produkten im Regal abzuheben, ist es für die Unternehmen von großer Bedeutung, eine kognitiv entlastende Produktwahl...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017236