Showing 1 - 10 of 2,910
The Big Picture: Global Trends Affecting Agricultural Finance -- Institutional and Process Innovations in Serving Rural Clients -- Dealing With Risks in Agricultural Finance -- Using Modern Technology for High-Quality Services in Rural Areas
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010350560
This book examines the successful private, public and civil society models of agriculture value chains in India and addresses relevant challenges and opportunities to improve their efficiency and inclusiveness. It promotes the value-chain approach as a tool to improve access to finance for small...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398319
internationaler Börsen -- 3.3 Einstellungen und Erfahrungen landwirtschaftlicher Unternehmer in Deutschland zum Handel auf digitalen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019127
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520863
This book presents an overview of corporate governance and risk management, analyzing their interdependence and particularly their relevance in banking. It discusses current trends in corporate governance, such as stakeholder management, financial performance and the cost of equity, compensation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013263162
Martin Hülsen explores individual behavioral trustworthiness of and within the banking industry in Germany based on an economic experiment combined with psychological instruments. He finds that bankers have a reputation for being untrustworthy. However, his evidence also shows that the true...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396799
Der „gute Ruf“ eines Kreditinstituts ist für das Bankgeschäft ökonomisch bedeutend. Andreas G. Wolf analysiert in diesem Buch Reputationsrisiken von Banken. Der Zusammenhang zwischen Absatzchancen und Unternehmensreputation wird am Beispiel eines großen deutschen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401686
Deutschlands ehemals zweit- und viertgrößter Bank eine führende Bank für Privatkunden und Firmenkunden in Deutschland mit einer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015707
Dieses Essential stellt die wesentlichen Faktoren eines erfolgreichen Risikomanagements in Unternehmen vor. Unternehmerisches Handeln birgt stets Risiken. Solange jedoch diese Risiken identifiziert sowie Gegenmaßnahmen (Verminderung, Vermeidung, Abwälzung, Tragung) entwickelt werden, stellen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017701
Marktteilnehmer als Anbieter und Nachfrager -- Vertriebsmanagement -- Vertriebswege -- Produktportfolio -- Beratung(-smodelle) -- Rechtliche Rahmenbedingungen -- Finanzmanagement -- Personal -- Technologie und Prozesse -- Kommunikation -- Ethik und Nachhaltigkeit im Bankvertrieb.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017742