Showing 1 - 10 of 409
This open access book tells the story of how Sweden is becoming a virtually cashless society. Its goal is to improve readers’ understanding of what is driving this transition, and of the factors that are fostering and hampering it. In doing so, the book covers the role of central banks,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397070
The European payment market has undergone rapid transformation in recent years due to changes in payment habits, new business rules and new legal frameworks and regulation. There has also been an advent of new technologies and payment solutions which has altered the European payments landscape...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397915
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521175
This book presents contributions by leading academics and practitioners from central banks to shed light on the function and impact of cash in Asian countries. It explores the impact of cash on society, the role of cash in monetary policy, and the future of cash in various monetary systems,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397270
Kundenbetrug und Behavioral Pricing -- Entwicklung des theoretischen Untersuchungsmodells -- Kausalität in experimentellen und quasi-experimentellen Studien -- Umsetzbare Handlungsempfehlungen für das Kundenmanagement, insbesondere in der Versicherungswirtschaft.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019124
Eva Margarete Walter beschreibt das Zahlungsverhalten am stationären Point of Sale (POS) anhand einer Studie im Handels- und Dienstleistungssektor. Sie untersucht die Anteile der einzelnen Zahlungsmittel in Bezug auf Akzeptanz und Umsatz und leitet ein Erklärungsmodell ab. Dr. Eva Margarete...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517109
-- Bisherige Untersuchungen zum Einfluss von Selbstbedienungskassen auf das Konsumentenverhalten -- Verhaltenswissenschaftliche …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015013
Multi-Channel Retailing hat sich als Distributionsstrategie fest im Handel etabliert. Auf Grund der zunehmenden Verbreitung des Multi-Channel Retailing in der Handelspraxis ist eine Differenzierung allein auf Grundlage des Geschäftsmodells heute nicht mehr erfolgversprechend. Vielmehr muss das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016955
Deutschland -- 8 Finnland -- 9 Frankreich -- 10 Großbritannien -- 11 Italien -- 12 Niederlande -- 13 Norwegen -- 14 Österreich …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018991
Übernahmen und Fusionen bestimmen nach wie vor das Wirtschaftsleben. Häufig zielen Sie auf das Wachstum des Stammgeschäftes. Die angestrebten Wachstumsziele werden allerdings selten erreicht. Als Hauptursache hierfür gilt die durch die Übernahme oder Fusion ausgelöste Kundenabwanderung....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517414