Showing 1 - 10 of 695
Marketing-Trends -- Sport und Sponsoring – zur Bedeutung strategischer Partnerschaften -- CSR als Führungs-, Management- und … zahlreichen Fachbeiträgen und Praxisbeispielen die Notwendigkeit von nachhaltigen Management- und Entscheidungsmodellen im Sport …Vorworte -- Grußworte aus Politik, Sport, Wirtschaft und Wissenschaft -- Sport im Zeitalter der Globalisierung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020936
researchers studying and/or teaching in the fields of sports economics and sports management as well as a general audience …Following consistent and rapid general economic growth, Pacific Rim countries have grown as a major force in sports … consumers of international sports and domestic professional sports have expanded continuously over time. Nippon Professional …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402224
Lebenslauf -- Statistische Methoden -- Aktiver Sport bei Übergang in die Rente. … Aktivität im Lebenslauf • Statistische Methoden • Aktiver Sport bei Übergang in die Rente Die Zielgruppen • Dozierende und … Studierende der Wirtschaftswissenschaften mit Schwerpunkt Gesundheitsmanagement/Public Health/Epidemiologie sowie der Sport- und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019356
Das Erleben von Stadionatmosphäre als hedonischer Konsumgegenstand -- Entwicklung des Begriffs Stadionatmosphäre als verhaltenswissenschaftliches Konstrukt -- Entwicklung eines Messmodells für das Konstrukt Stadion-atmosphäre -- Empirische Prüfung des entwickelten Messmodells der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014619
Dominik Fiedler untersucht, ob und inwieweit Sportarbeitgeber die Selbstvermarktung ihrer Sportler durch Sportsponsoring arbeitsrechtlich, sowohl unmittelbar als auch mittelbar, etwa durch Vertragsstrafen oder Suspendierung, begrenzen können. Dabei wird neben der Frage, ob und welche Sportler...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018630
sports society raises the question of why sports associations started availing themselves of referees as an instrument of … role of a referee in a contest as well as of the danger of sports corruption by considering a referee’s influence on the … urgent implementation resulting from the current legal ambiguity regarding the prosecution of sports corruption in Germany. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015653
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015787
, capitalism shares many parallels with everyday organized sports, in that both are indirect, three-level systems of governance … where 'freedom' is conditional on 'playing by the rules.' In organized sports, games (level 1) are shaped by official rules … and monitored by referees (level 2), which are in turn regulated and revised by a governing organization (level 3) that …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521235
This volume provides rich insight into the nature and practice of media management. Contributions assess the degree to … which management of media firms requires a unique set of skills, highlighting similarities and differences of media firms … compared with other industries in terms of management practices, HR development and operational aspects. Success and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397926
Forschungsschwerpunkte sind Medienpsychologie und -management. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013368520