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: baseball, hot dogs, and apple pie. Under the theme of “ Celebrating America’s Pastimes: Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and …
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This brief analyzes each of the Major League Baseball (MLB) franchises in the American League, their past regular … an elite professional baseball league. The brief also investigates the success of teams in terms of wins and losses based …
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This book provides a comprehensive overview and economic analysis of US consumer demand for televised football (soccer). Accounting for transnational demand, research is focused on the US consumers demand for the English Premier League, Spanish La Liga, Italian Serie A, German Bundesliga, French...
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hockey. While professional football, baseball, and basketball have been the focus of sports economists for decades …
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Auf der Basis von zwei empirischen Analysen im Kontext der Fußball-Bundesliga identifiziert Jan Dreisbach Faktoren, die zu einem erfolgreichen Management von Sponsoringengagements beitragen. In der ersten Studie werden anhand der Informationen aus 20 Experteninterviews mit unterschiedlichen...
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Im Zuge der Kommerzialisierung des professionellen Mannschaftssports hat sich neben dem traditionellen Fantypus (supporter) ein konsumorientierter Fantypus (customer) herausgebildet. Zur verbesserten Fan- bzw. Kundenbindung haben daher Teamsportverbände in Deutschland Fanclubs zu ihren...
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Die international typischen Wettbewerbsformate im Individualsport sind Einzelwettkämpfe und -wettkampfserien. Dennoch besteht in Deutschland eine Vielfalt an Ligen auch in Individualsportarten. Timo Zimmermann untersucht erstmals dieses Phänomen und entwickelt ein Anreiz-Beitrags-Modell zu...
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Baseball and the Korean Baseball Organization are the second and third largest baseball leagues measured by attendance and … revenue following Major League Baseball in the U.S. This book also includes event studies of team ownership, assessment of …
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League (NFL), National Basketball Association (NBA), National Hockey League (NHL), and Major League Baseball (MLB)-are now …
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Professionelle Einzelsportler und Sportteams erstreben neben sportlichen Erfolgen die Positionierung ihrer persönlichen Marke auf lokalen und internationalen Märkten. Rainer Fischer thematisiert zwei Fragestellungen: Zum einen, wie eine Marke an die spezifischen kulturellen Besonderheiten...
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