Showing 1 - 10 of 80
„Burn out“ -- Selbstarchäologie als Ich-Arbeit -- Die Banalität unserer Ich-Zustände -- „Ich übernehme die Verantwortung!“ -- „Ich experimentiere mit meinen Beobachtungsgewohnheiten!“ -- „Mit mir nicht!“ -- „Ja, aber!“ -- Die Suche nach dem persönlichen Referenzpunkt --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014634
Erfolgstipp Nr. 1: Machen Sie das Beste aus sich selbst! Denn erst durch die Überzeugungskraft Ihrer Persönlichkeit erhalten Ihre Anliegen und Ziele Geltung. Also rücken Sie sich ins richtige Licht und zeigen Sie ab jetzt stets Ihre Schokoladenseite. Der eingängige Ratgeber von Jörg...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424910
Diversity – hier verstanden als personelle Vielfalt der Belegschaft in Organisationen – ist seit den 1990er Jahren zu einem zentralen Thema der Managementforschung und Unternehmenspraxis avanciert. Anja Lindau untersucht auf Basis des Symbolischen Interaktionismus, wie Diversity und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425068
In der wirtschaftswissenschaftlichen Theorie werden Verbraucher häufig dadurch modelliert, dass Ihnen eine Nutzenfunktion zugeschrieben wird. Der subjektive erfahrene Nutzen hängt dann von der Höhe des getätigten Konsums ab. Auf der Basis eines sozialphilosophischen Standpunkts untersucht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425134
Heutzutage sind es die Empfehlungen, die Umsatz generieren. Der Einfluss der klassischen Werbung nimmt ab und wird zunehmend ersetzt durch Mund-zu-Mund-Propaganda. Unternehmen tun also gut daran, sich mit den Kunden zu beschäftigen, die begeistert sind und ihre Begeisterung auch weitertragen:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425185
This open access book investigates the inter-relationship between the mind and a potential opportunity to explore the psychology of entrepreneurship. Building on recent research, this book offers a broad scope investigation of the different aspects of what goes on in the mind of the (potential)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395807
This handbook is based on the premise that there can be no organizational transformation without personal transformation. Anything else is just moving the chairs around on the deck of the Titanic, and we see that all too often in organizations today. Einstein said that we cannot solve problems...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395843
This book connects entrepreneurship and psychology research by focusing on the personality dimensions of entrepreneurs, entrepreneurial cognition, entrepreneurial leadership, and gender behavior. It features state of the art interdisciplinary research offering a unified perspective on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396533
This edited collection surveys and analyses the multidimensional problem of Hubris syndrome, and its deleterious effect on leadership within organisations. The study develops an extended metaphor of the social and political ill of Hubris as a virulent, communicable disease of dysfunctional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396652
This book presents an unorthodox identity economics that approaches social identity through a non-classical psychology. Garai applies the modern physics concept of wave-particle duality to economic psychology, finding a corresponding duality in object-oriented activity and historically generated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397266