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This book explores the importance and the types of media innovation policies formulated and implemented in various European countries. Each country analysis illustrates the evolution and structure of news media markets and media cross-ownership policies in recent years and evaluates how...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396579
This book analyzes various digital transformation processes in journalism and news media. By investigating how these processes stimulate innovation, the authors identify new business and communication models, as well as digital strategies for a new environment of global information flows. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398246
journalistischen Massenmedien detailliert untersucht. Im Zentrum steht das Intereffikationsmodell, welches weiterentwickelt und durch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401588
The Media Convergence Handbook sheds new light on the complexity of media convergence and the related business challenges. Approaching the topic from a managerial, technological as well as end-consumer perspective, it acts as a reference book and educational resource in the field. Media...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018018
Dieses Buch widmet sich dem Storytelling – einem wichtigen aktuellen Trendthema im Journalismus, in den Public … praktisch und handfest. Themen sind u.a. Narrative Reportagen im Journalismus, Storys im Fotojournalismus, Corporate Storys der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018574
In this book, specialists and scholars present a comprehensive account of the latest developments in Chinese new media. The articles explore important areas such as security of cyberspace in China; the development of WeChat and micro-blogs; public opinions of social media and the transformation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397789
This volume provides rich insight into the nature and practice of media management. Contributions assess the degree to which management of media firms requires a unique set of skills, highlighting similarities and differences of media firms compared with other industries in terms of management...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397926
Start-ups und Existenzgründungen sind keine Miniaturausgaben großer Konzerne - ihre Entwicklung unterliegt eigenen Logiken. Dieser Praxisratgeber zeigt, wie effektive Kommunikation den Unternehmensaufbau und das Wachstum erfolgreich begleitet: Gründer und Entrepreneure erfahren, wie sie ihre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401478
Angesichts der enormen Investitionen, die zur Einführung innovativer Medientechnologien benötigt werden, ist die Produktentwicklung entsprechender Innovationen mit hohen finanziellen Risiken verbunden. Knut Schlohmann entwickelt auf Basis umfassender empirischer Erhebungen ein Modell zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015644
Die Unternehmenskommunikation erfährt gegenwärtig in einem von Medien geprägten Zeitalter eine enorme Beschleunigung. Nicht nur die Atomisierung der Medienlandschaft, die zu einer Explosion der einzelnen Kanäle führt, stellt Marketingtreibende vor neue Herausforderungen. Auch die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016467