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This book investigates how social identity relates to financial investment behavior of the German-Turkish diaspora. The author approaches this study using qualitative research and multiple semi-structured in-depth interviews with a strong philosophical and methodological basis. Taking a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402102
This book challenges the quasi-consensus that Latin American countries dominate global homicide rankings mainly due to the illegal nature of drug production and trafficking. Building on US scholarship that looks at the role of social exclusion and discriminatory policing in drug violence, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397323
Der Begriff des Ambush-Marketing hat als Werbeform im Zuge sportlicher Großveranstaltungen, spätestens seit der Fußball-WM 2006, Einzug gehalten. Denn nicht nur Sponsoren werben mit den Events, sondern immer mehr Ambusher nutzen die Events, um ihre Produkte zu vermarkten, ohne entsprechende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425305
This book provides a comprehensive overview and economic analysis of US consumer demand for televised football (soccer). Accounting for transnational demand, research is focused on the US consumers demand for the English Premier League, Spanish La Liga, Italian Serie A, German Bundesliga, French...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397497
Auf der Basis von zwei empirischen Analysen im Kontext der Fußball-Bundesliga identifiziert Jan Dreisbach Faktoren, die zu einem erfolgreichen Management von Sponsoringengagements beitragen. In der ersten Studie werden anhand der Informationen aus 20 Experteninterviews mit unterschiedlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401738
Wie keiner anderen Sportart gelingt es dem Fußball, Millionen von Menschen weltweit zu begeistern. Für die Fans ist das Spiel um den Ball mit Aufregung, Leidenschaft und Liebe verbunden. Doch Fußball ist gleichzeitig ein Big Business, das jährlich Umsätze in Milliardenhöhe generiert....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401885
Christian Lucas investigates the effectiveness of sports sponsorships. Two empirical studies are conducted, based on a comprehensive literature review. Implications from both studies are derived that can guide sponsorship managers in their daily business. Successful sports marketing execution is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402227
This volume deals with the competitive structure of football. It examines the relationship between sporting success and economic variables, the structure of European competitions, financial problems in football, their origins and options for reform, racial discrimination in English football, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012053842
The UEFA European Football Championship 2008TM (EURO 2008) was the largest sports event ever organized in Switzerland. The host nations Austria and Switzerland emphasized the sustainability of the event. Through their analysis the authors argue that well-known principles of sustainability and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020922
Sport ist mehr als nur eine gesellschaftlich integrative Kraft und ein mediales Massenphänomen. Gewalt im Profi- und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020936